Dijalog klub je organizovala Ambasada Švedske sa Kreativnim mentorstvom a povodom završnice obeležavanja 100. godišnjice diplomatskih odnosa dveju zemalja.
Uz učešće gostiju iz Švedske i Srbije i uz prisustvo zamenika ambasadora Švedske Joakima Verna, diskutovalo se o ulozi i odgovornosti medija i izazovima sa kojima se sreću u digitalnom dobu.
„Polovina ukupne publike veruje svemu što sazna na internetu“, rekla je Helen Laršon Puset, moderatorka dijaloga i nekadašnja savetica za kulturu ambasade Švedske.
Kako je saopštila švedska ambasada, o medijima su govorile Gunila Šindstrand, švedska novinarka i urednica u jednoj od najvećih švedskih medijskih kuća „Mittmedia“ i Tamara Skroza, novinarka i medijski stručnjak.
„U Švedskoj su mediji drugačije organizovani, ima mnogo lokalnih medija koji se bave lokalnim problemima. To je dobro, jer poznaju kako zajednica diše i prenose ono što zajednica oseća“, rekla je Šindstrand i dodala da je digitalizacija medija donela niz promena u percepciji informacija.
Kao naveći problem savremenog novinarstva Šindstrand vidi činjenicu da većina publike ne razlikuje novinski članak od plaćenog oglasa i da im to, zapravo, nije ni važno, jedino je bitno da se do informacije dođe.
Tamara Skroza smatra da je globalni problem kada plaćeni oglasi nisu tako označeni, a trebalo bi da budu.
„Osim publike koja nije dovoljno medijski pismena da to razlikuje, kod nas su se čak i mediji hvatali za lažne vesti i objavljivali ih kao prave. To je bila neka vrsta socijalnog eksperimenta“, rekla je ona.
U drugom panelu Helen Laršon Puset razgovarala je sa aktivistkinjama iz Švedske i Srbije Lindom Skuksbi iz organizacije „Frushuset@ i Sanjom Kljajić o ulozi mladih u promenama u društvu.
„Mi mlade učimo da onim što već imaju, kao što su mobilni telefon i kontakti, sutra mogu započeti neki projekat, oni već imaju alat“, rekla je Skuksbi.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.