„Tačno je da imamo ‘vrle nove medije’, te su nam oni potrebni za naše ‘vrle nove građane’. Mediji se menjaju, alatke se menjaju, digitalizacija dolazi, ali pitanja su uvek ista. Novinar uvek ima istu funkciju i novinarstvo ima istu funkciju. Naravno, izuzetno je bitno da razmenjujemo mišljenja i to je način na koji OEBS radi stvari“, rekao je Oricio na konferenciji „Hrabri novi mediji“.
Kako kaže, potreba za tim će uvek postojati, zbog čitave „lavine lažnih vesti“ u ovom „postistinskom svetu“, a to je, smatra, potrebno svakom građaninu, kako bi se „probio kroz džunglu“ informacija, dezinformacija i kontrainformacija koje nas okružuju.
To se uvek dešavalo, ocenjuje Oricio, samo se alatke menjaju, te kaže da je sada lakše dobiti dezinformacije, ali lakše je i shvatiti da su to dezinformacije.
„U prošlosti, do nas je dopiralo manje lažnih informacija, ali nismo imali ni alatke pomoću kojih bismo videli da su lažne. Alatke se možda menjaju, ali ideje su uvek iste i takođe, medijski sadržaji trebalo bi da odgovore na raznolike potrebe publike“, smatra Oricio.
Ističe da tradicionalni mediji u potpunosti treba da prihvate današnje alatke, načine rada, prepoznavajući nove navike u konzumiranju medija i prilagođavajući im se, mediji treba da nastave da pružaju kvalitetan i interesantan sadržaj.
„Nedavno, jedan student je rekao da mediji nude ili zabavu, ili samo popuju kako treba da se ponašaju kao mladi, ali sa tačke gledišta drugih, mislim da je to važna poenta. Moramo da dozvolimo mladima i deci da učestvuju u medijskoj proizvodnji i od suštinskog značaja je da podržimo vršnjačku medijsku produkciju, da zadamo najviše etičke i profesionalne standarde“, istakao je Oricio.
„Čitav niz godina, za OEBS omladina je prioritet, radimo sa njima i za njih i uspostavljanje partnerstva sa svim relevantnim akterima, od ključnog je značaja za nove generacije, da budu aktivni deo demokratskih procesa“, rekao je Oricio.
Otpravnik poslova Ambasade Nemačke u Beogradu Aleksander Jung rekao je da je potrebno da se obrazuju mladi novinari, producenti, dizajneri i svi koji učestvuju u široj sferi medija, kako bi radili sa integritetom, i u skladu sa profesionalnim standardima.
„Mlade nove generacije bez sumnje su korisnici koji imaju najviše pristup našim informacijama, to su mlađi od 30 godina, oni koji su odrasli u vreme digitalizacije. Oni su takođe naviknuti da imaju direktan pristup sadržaju, materijalima i da imaju mogućnosti na vebu koje prevazilaze TV programe“, rekao je Jung.
To ne znači, kako kaže, da su dani tradicionalnog prenošenja informacija odbrojani i da su TV, radio prevaziđeni – nisu, ali medijska scena je drugačija i mora da se prilagodi zahtevima digitalnog doba.
„Moramo omogućiti mladima da stvaraju sadržaje za ciljne grupe koje oni identifikuju. U tom smislu, današnja konferencija je dobra, zbog razmene praksi iz različitih oblasti“, rekao je Jung.
Konferenciju „Hrabri novi mediji“ organizuju OEBS i Dojče vele, uz podršku ambasade Nemačke.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.