Rekao je i da je svestan mogućih posledica jer će se ova promena verovatno odraziti na posećenost, odnosno vreme koje će korisnici provoditi na njoj. Ali, kako su pokazala istraživanja, povezivanjem s prijateljima i porodicom, korisnici će biti mnogo srećniji i zadovoljniji u odnosu na samo praćenje noviteta i vesti na ovoj mreži.
Dok je deo ljudi pohvalio ovu odluku, marketinški stručnjaci i kompanije čije poslovanje sve više zavisi od Facebooka nisu nimalo zadovoljni ovakvim razmišljanjem Zakerberga, a čini se da s tom odlukom nije zadovoljan ni deo investitora i analitičara.
Naime, prema mišljenju analitičara Bendžamina Šahtera i Eda Altea iz “Mekvari kapitala”, ove kratkoročne odluke koje bi mogle negativno da se odraze na poslovanje, odnosno na prihode kompanije, još jedan su podsetnik svim investitorima koliko je velika Zakerbergova moć u kompaniji i, ako osnivač Facebooka nešto zaželi, on će to moći i da ostvari, čak i ako se investitori ne slažu s takvim odlukama.
Problem je u tome što Zakerberg kontroliše veliki deo deonica i ima apsolutnu moć oko donošenja odluka tako da može da donese odluke koje su potencijalno financijski štetne za kompaniju, odnosno njene investitore, a oni su u takvim situacijama prilično nemoćni.
Šahter i Alte kažu da možemo da se divimo promeni fokusa osnivača Facebooka, pa je pohvalna činjenica koja ljude stavlja u prvi plan, ali, kao financijske analitičare, ta strategija ih zabrinjava.
S obzirom na meteorski rast cene deonica i vrednosti Facebooka, Zakerberg se retko do sada našao na meti kritika, ali treba pratiti situaciju tokom narednih nekoliko meseci, odnosno kakve će financijske rezultate Facebook ostvariti tokom godine.
Jer, ako zbog njegovih odluka investitori počnu da gube novac, verovatno možemo očekivati pritisak na osnivača i šefa kompanije i okretanje poslovanju koje će i dalje donositi veliki novac deoničarima.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.