30. sep 2024.

Da li mediji treba da podilaze publici: Kako informisati one koje najviše zanimaju rilovi sa psima i mačkama?

Piše Natalija Jakovljević

Biznis modeli svih medija danas podrazumevaju pravljenje što kreativnijeg sadržaja za društvene mreže, o kome se razmišlja isto koliko i o pisanju tekstova. Da li novinari treba da prave slikovnice i crtaće za TikTok, Instagram, Fejsbuk...? Da li publika treba da diktira odgovornim novinarima teme ili su oni ti koji im određuju važnost u svetu društvenih mreža koje šire dezinformacije i opšte tabloidizacije?

25. sep 2024.

„Zato se takve stvari i rade na Telegramu“: Otkrivena još jedna grupa sa eksplicitnim sadržajem, ovog puta sa dečijim fotografijama

Piše Željko Bošnjaković
IZVOR Danas

Udruženje žena „Osnažene“ razotkrilo je još jednu Telegram grupu, ovaj put je reč o grupi u kojoj su se delile fotografije i snimci maloletnih osoba. Ovo je ko zna koja Telegram grupa po redu koju su ove hrabre žene razotkrile, ali prvi put do sada su u pitanju sadržaji koji naslućuju da je reč o pedofiliji. U prethodnim grupama, koje su sada ugašene, mada učesnici nisu pronađeni niti procesuirani, uglavnom su se delile fotografije obnaženih žena bez njihovog pristanka.

17. sep 2024.

Brzi klik za lagano kajanje – ne klikćite ako ne znate šta je i od koga je, čitajte politiku privatnosti

IZVOR RTS

Moćne tehnološke kompanije „Meta“ i „Iks“ izmenile su politiku privatnosti i to nenajavljeno u zemljama Zapadnog Balkana. Podaci koji se dele putem tih društvenih mreža mogu postati materijal za treniranje veštačke inteligencije. Istovremeno, sve je više zloupotreba podataka koje ostavljamo na internetu. Možemo li da se zaštitimo i kako, za RTS otkrivaju Strahinja Dević, stručnjak za sajber bezbednost i Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacije od javnog značaja.

01. sep 2024.

Novi mediji u politici: Izazovi i prilike digitalnog doba

IZVOR N1

U eri digitalne revolucije, politička komunikacija doživljava dramatične promene. Nove medijske platforme redefinišu odnose između političara, novinara i građana, otvarajući nove mogućnosti za angažman, ali i stvarajući izazove za demokratski diskurs. Ova kompleksna situacija zahteva pažljivu analizu i promišljanje o budućnosti političke komunikacije u digitalnom dobu.

29. avg 2024.

Tamna strana Telegrama

Piše Tony Wesolowsky

Kada su protesti izbili u Bjelorusiji 2020. godine nakon namještenih predsjedničkih izbora, aktivisti su se okrenuli Telegramu kako bi koordinirali akciju, izbjegavajući nadzor vlasti u represivnom društvu Aleksandra Lukašenka i ističući dobro koje aplikacija za razmjenu poruka pruža.

16. avg 2024.

Telegram – efikasno rusko propagandno sredstvo

Piše Tamara Bajčić
IZVOR Demostat

Ukupna publika na ovim kanalima doseže čak 15,7 miliona ljudi, dok se publikacije tj. objavljeni sadržaj pregleda gotovo 100 miliona puta dnevno. Upravo ovakav obim angažmana (popularno engagement -a), omogućava kanalima da efikasno šire dezinformacije i manipulišu javnim mnjenjem širom sveta. Meta su im auditorijum u Evropi, Americi, Aziji i Africi. Raznovrsnost jezika na kojima ovi kanali funkcionišu omogućava im maksimalan doseg i efikasno uticanje na globalno javno mnjenje.

15. avg 2024.

Poverenik upozorio da Meta neovlašćeno upotrebljava lične podatke korisnika

IZVOR N1

Poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja saopštio je, povodom nove politike privatnosti kompanije Meta na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk, Mesindžer i dr, da su u toku aktivnosti usmerene na ostvarivanje kontakta sa firmama Iks Corp. i Tvitter International Unlimited Compani zbog neovlašćene upotrebe ličnih podataka korisnika za razvoj veštačke inteligencije.  

14. avg 2024.

Perplexity AI beleži vrtoglavi rast, ulazi u direktnu borbu sa Google pretragom

Startap Perplexity AI, koji koristi veštačku inteligenciju za pretragu interneta, postaje sve značajniji igrač u industriji, polako ali sigurno praveći kredibilnu alternativu gigantima poput Google-a. Kompanija je od početka godine zabeležila sedmostruko povećanje mesečnih prihoda i broja korisnika, nakon što je zatvorila novu rundu finansiranja vrednu 250 miliona dolara.

25. jul 2024.

Odraz stanja u društvu (VIDEO)

IZVOR FoNet

Problem srpskog jezika u medijima jednak je problemu jezika u svim sferama života, izjavio je FoNetu viši naučni saradnik u Institutu za srpski jezik Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) Slobodan Novokmet i ocenio da način na koji se odnosimo prema jeziku govori o tome kakvi su nam društvo, školstvo, zdravstvo i ekonomija.