Indeks privatnosti u medijima u Srbiji, koji je analizirao onlajn medije u pogledu poštovanja standarda zaštite privatnosti, pokazuje malo unapređenje u odnosu na merenje od pre dve godine.
Mediologija
24. okt 2024.
Panel Crte: Klasični mediji sve manje uticajni, a profesionalni novinari nezamenjivi
Mediologija
24. okt 2024.
Japanski novinar Hirojuki Akita: Razgovori sa izvorima su ključ za novinarsku objektivnost

Za rad novinara i njegovu objektivnost najvažnije je da razgovara sa što više nezavisnih izvora, sa suprotstavljenim stranama. Apsolutna istina ne postoji, ali da bismo mogli da budemo objektivni, da proverimo tačnost informacija, pa i da formiramo mišljenje moramo razgovarati sa ljudima, rekao je danas ugledni japanski komentator dnevnih novina „Nikkei“ Hirojuki Akita.
Mediologija
11. okt 2024.
Panel: Ljudi se zadovoljavaju informacijama s društvenih mreža, u novinama ne idu dalje od naslova

Većina čitalaca u društvima u regionu zadovoljna je onim što pročitaju na društvenim mrežama i ne idu dalje od naslova u novinama, pa će biti teško doći do situacije da neko kaže da će platiti za dobro novinarstvo, rečeno je danas na panelu medijskog foruma u Podgorici posvećenog novim formatima i njihovoj monetizaciji.
Mediologija
07. okt 2024.
Gugl uvodi više AI opcija u svoj internet pretraživač
Kompanija Gugl saopštila je da uvodi u svoj internet pretraživač sa više veštačke inteligencije (AI) koji će korisnicima omogućiti da glasom postavljaju pitanja i bolje uređuju kakve će rezultate dobiti.
Mediologija
30. sep 2024.
Da li mediji treba da podilaze publici: Kako informisati one koje najviše zanimaju rilovi sa psima i mačkama?

Biznis modeli svih medija danas podrazumevaju pravljenje što kreativnijeg sadržaja za društvene mreže, o kome se razmišlja isto koliko i o pisanju tekstova. Da li novinari treba da prave slikovnice i crtaće za TikTok, Instagram, Fejsbuk...? Da li publika treba da diktira odgovornim novinarima teme ili su oni ti koji im određuju važnost u svetu društvenih mreža koje šire dezinformacije i opšte tabloidizacije?
Mediologija
26. sep 2024.
Veštačka inteligencija se sve više koristi u srpskim medijima
Mediologija
25. sep 2024.
„Zato se takve stvari i rade na Telegramu“: Otkrivena još jedna grupa sa eksplicitnim sadržajem, ovog puta sa dečijim fotografijama
Udruženje žena „Osnažene“ razotkrilo je još jednu Telegram grupu, ovaj put je reč o grupi u kojoj su se delile fotografije i snimci maloletnih osoba. Ovo je ko zna koja Telegram grupa po redu koju su ove hrabre žene razotkrile, ali prvi put do sada su u pitanju sadržaji koji naslućuju da je reč o pedofiliji. U prethodnim grupama, koje su sada ugašene, mada učesnici nisu pronađeni niti procesuirani, uglavnom su se delile fotografije obnaženih žena bez njihovog pristanka.
Mediologija
24. sep 2024.
Grupa OsnaŽene predstavila novo istraživanje: Vlasnica Telegram grupe zloupotrebila fotografije maloletnice
Mediologija
18. sep 2024.
Instagram ograničava sadržaje na tinejdžerskim nalozima
Instagram je najavio da će zaštititi tinejdžere na svojoj platformi tako što će uspostaviti podešavanja koja će učiniti privatnim milione naloga i ograničiti koje vrste sadržaja ti korisnici mogu da gledaju, objavio je CNN.
Mediologija
17. sep 2024.
Brzi klik za lagano kajanje – ne klikćite ako ne znate šta je i od koga je, čitajte politiku privatnosti
Moćne tehnološke kompanije „Meta“ i „Iks“ izmenile su politiku privatnosti i to nenajavljeno u zemljama Zapadnog Balkana. Podaci koji se dele putem tih društvenih mreža mogu postati materijal za treniranje veštačke inteligencije. Istovremeno, sve je više zloupotreba podataka koje ostavljamo na internetu. Možemo li da se zaštitimo i kako, za RTS otkrivaju Strahinja Dević, stručnjak za sajber bezbednost i Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacije od javnog značaja.
Mediologija
16. sep 2024.
Neželjene bot poruke na društvenim mrežama
Mediologija
11. sep 2024.
Zašto novinarski naslovi treba da budu jednostavni i direktni
Mediologija
01. sep 2024.
Novi mediji u politici: Izazovi i prilike digitalnog doba
U eri digitalne revolucije, politička komunikacija doživljava dramatične promene. Nove medijske platforme redefinišu odnose između političara, novinara i građana, otvarajući nove mogućnosti za angažman, ali i stvarajući izazove za demokratski diskurs. Ova kompleksna situacija zahteva pažljivu analizu i promišljanje o budućnosti političke komunikacije u digitalnom dobu.
Mediologija
30. avg 2024.
Telegram prkosi pozivima na cenzuru govora mržnje
Mediologija
29. avg 2024.
Tamna strana Telegrama
Mediologija
20. avg 2024.
Čitaoci ne veruju veštačkoj inteligenciji, izdavači primorani da je koriste
Mediologija
16. avg 2024.
Telegram – efikasno rusko propagandno sredstvo

Ukupna publika na ovim kanalima doseže čak 15,7 miliona ljudi, dok se publikacije tj. objavljeni sadržaj pregleda gotovo 100 miliona puta dnevno. Upravo ovakav obim angažmana (popularno engagement -a), omogućava kanalima da efikasno šire dezinformacije i manipulišu javnim mnjenjem širom sveta. Meta su im auditorijum u Evropi, Americi, Aziji i Africi. Raznovrsnost jezika na kojima ovi kanali funkcionišu omogućava im maksimalan doseg i efikasno uticanje na globalno javno mnjenje.
Mediologija
15. avg 2024.
Poverenik upozorio da Meta neovlašćeno upotrebljava lične podatke korisnika

Poverenik za zaštitu informacija od javnog značaja saopštio je, povodom nove politike privatnosti kompanije Meta na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk, Mesindžer i dr, da su u toku aktivnosti usmerene na ostvarivanje kontakta sa firmama Iks Corp. i Tvitter International Unlimited Compani zbog neovlašćene upotrebe ličnih podataka korisnika za razvoj veštačke inteligencije.
Mediologija
14. avg 2024.
Perplexity AI beleži vrtoglavi rast, ulazi u direktnu borbu sa Google pretragom

Startap Perplexity AI, koji koristi veštačku inteligenciju za pretragu interneta, postaje sve značajniji igrač u industriji, polako ali sigurno praveći kredibilnu alternativu gigantima poput Google-a. Kompanija je od početka godine zabeležila sedmostruko povećanje mesečnih prihoda i broja korisnika, nakon što je zatvorila novu rundu finansiranja vrednu 250 miliona dolara.