
Kao što slika „govori više od 1.000 reči“ tako ona isto toliko efikasnije „laže“ od običnog teksta u novinama, a ako je u pitanju video snimak, koji može biti i takozvani „dipfejk“, dezinformacija je servirana još uspešnije.
Uoči novih izbora i predizborne kampanje, koja deluje da će biti intenzivna koliko i kratka (6 nedelja), opet smo suočeni sa komplikovanom situacijom – kako istraživati kampanje na društvenim mrežama kada u svakom izbornom ciklusu imamo sve manji pristup podacima? Kakve su razlike u odnosu na prethone izborne cikluse i zašto se opseg dostupnih podataka stalno smanjuje?
Danas se obeležava Svetski dan televizije. Kanblovska televizija Nova jedna je od najprepoznatljivijih i najgledanijih u Srbiji. O tome kakav je medij televizija, šta je sve čeka u budućnosti, ali i o izazovima oravljenja televizije u našoj zemlji za Danas govori direktor vesti na TV Nova Slobodan Georgiev.
Američka kompanija Meta zahtevaće da politički oglašivači naznače ako koriste veštačku inteligenciju ili se služe digitalnom manipulacijom u reklamama na Fejsbuku i Instagramu.
Komitet koji su činile 32 istaknute ličnosti, kojim je predsedavala filipinska istraživačka novinarka Marija Resa, dobitnica Nobelove nagrade za mir, uz pomoć Reportera bez granica, doneo je Parisku povelju o upotrebi alata veštačke inteligencije u medijima. Cilj je zaštita prava na informisanje uspostavljanjem smernica za etičku upotrebu i razvoj sistema VI. Smernice za upotrebu veštačke inteligencije će morati da donesu i mediji u Srbiji
Više od 300 stručnjaka u industriji medija analiziralo je šta će sa pouzdanim vestima od javnog značaja biti 2035. i šta uraditi da one budu vidljive i važne za građane u Velikoj Britaniji. Među njima i Aleksandar Kocić, docent novinarstva na Univerzitetu Napier u Edinburgu i dugogodišnji novinar, koji govori za Cenzolovku
Izgovor da se latinica koristi jer ćirilica nije bliska svetu kompjutera više ne stoji. Tehnički problemi koji su postojali na početku kompjuterske revolucije u velikoj meri su rešeni. Najveći svetski pretraživač interneta prepoznaje ćirilicu kao srpsko pismo, a da li smo je mi zaboravili?
Kada je u pitanju veštačka inteligencija, moramo znati u šta ulažemo jer nije svaka od njih isplativa a ulaganja u njih su velika, rekao je predstavnik Lead data Scientist Smartocto Goran Milovanović na konferenciji “Uživo iz budućnosti – inovativne strategije za rast brenda, publike i prihoda u medijima“.
Sve više publike prebacivaće se na medije koji pokrivaju određenu nišu, na manje stanice, odnosno tražiće sadržaj koji njih interesuje, a postavlja se pitanje gde će taj sadržaj naći. Investicije i inovacije u medijima su važne, ali je sadržaj i dalje najvažniji, samo ga treba što bolje upakovati i prilagoditi za različite medije, neke su od poruka sa prvog panela druge godišnje medijske konferencije pod nazivom „Uživo iz budućnosti“.
Rojtersov institut za studije novinarstva biće domaćin serije nedeljnih seminara o globalnom novinarstvu od oktobra do decembra na Zoom-u u okviru svog Journalist Fellowship programa.
Veštačka inteligencija (AI) je nova popularna reč u novinarstvu. Medijski profesionalci i akademici se utrkuju da shvate kako će ova najnovija tehnološka inovacija preoblikovati ionako nesigurnu industriju.
Vlasnik platforme X (Tviter) Ilon Mask najavio je da će svi korisnici možda morati da plaćaju za pristup ovoj društvenoj mreži.
Edukacijama o naučnom konsenzusu protiv zdravstvenih dezinformacija
Mediji nisu ono što su nekada bili – novine, televizija i štampa. Mediji danas su sve oko nas, počev od društvenih mreža, filmova i serija. Filmska i televizijska producentkinja, spisateljica, rediteljka i edukatorka iz Hrvatske, Tiha Gudac, kaže da osoba koja nije medijski pismena ne može raditi dokumentarni film, već ga može samo gledati. Za dokumentarni film kaže da je, danas, medijski prozivod, kao i da se forma filmske prozvodnje kroz vekove dosta promenila.
Mediji širom sveta ne samo što su upali u marketinšku zamku filma „Barbi” već su u njegovoj promociji svakodnevno sa puno elana učestvovali, želeći da uzmu bar delić ogromne publike koju je privukao. Film je postao pop kulturni fenomen koji je imao i društvene i političke posledice, posebno kada je stvoren fenomen „Barbenhaimer” i kad su države počele da ga zabranjuju. Mediji su i kod nas o svakom detalju izveštavali intenzitetom kojim tabloidi prate rijalitije ili Vučića ‒ svi su svakog dana morali da objave nešto o lutki koja, uz njihovu pomoć, nikog nije ostavila ravnodušnim