Od nedavno i Danas.rs je pokrenuo svoj podkast, a možete da ga preslušate na platformama Podcast.rs, Google Podcast, Apple Podcast i Stitcher.
Tema podkasta može da bude sve ono što je ljudima bitno
Podkast se kod nas na internet ušunjao dosta stidljivo ali polako osvaja srce publike, i to čini se one najprobirljivije koja nije zadovoljna akutelnom medijskom ponudom ali zna tačno šta želi.
“Podkast je radio 21. veka. Vrlo često ljudi sa tradicionalnog radija odbijaju tu činjenicu, i tvrde da je podkast nešto drugo. Zapravo podkast je kratka radio forma dostupna ljudima onda kad oni to žele i kada to njima najviše odgovara”, objašnjava za Danas, Vladimir Radinović, jedan od osnivača Podkast.rs, platforme na kojoj se mogu preslušati različiti srpski podkasti.
Prema njegovim rečima podkast omogućava slušaocima da kreiraju svoj sadržaj odnosno daje mogućnost da slušaoci postanu urednici tako što će pratiti one sadržaje koji njima odgovaraju.
“Tema podkasta može da bude sve što ljudima padne na pamet i ono što je njima bitno. To je zapravo najveća čar podkasta, jer se njima bave ljudi entuzijasti, najveći fanovi neke teme koja zaokuplja svu njihovu pažnju. Oni se svaki dan informišu o toj temi, i pažljivo grade svoju publiku i zajednicu”, kaže sagovornik Danasa.
Teme mogu da budu “upakovane” u bilo koju formu počevši od debata, pa sve do kratkih eksperimentalnih radijskih formi.
Podkast traje onoliko koliko autor i gost imaju šta da kažu
Ono što je najlepše kod podkasta je da publika uvek može da očekuje posvećenost i veliki entuzijazam onih koji kreiraju sadržaj. Autori su zaljubljenici u u teme kojima se bave, a onda se ta energija prenosi na slušaoce podkasta.
S druge strane velika prednost podkasta u odnosu na tradicionalne medije je neposrednost i opuštenost prilikom kreiranja sadržaja, gosti često otkrivaju više nego što bi inače. Nijedan podkast ne traje uvek isto, traje onoliko koliko gost i autor imaju šta da kažu, kaže sagovornik Danasa.
Podkast.rs je agregator koji je na jednom mestu okupio regionalnu podkast scenu sa širokim spektrom tema, a među autorima se mogu naći zaljubljenici u neku temu do najvećih profesionalaca iz sveta kulture, medija, zabave i biznisa.
“Ne ograničavamo ljude u pogledu izbora tema, jer kada bimo vršili neki vid selekcije, ili neki vid uredništva, postali bismo mediji, a mi to nismo, mi smo agregator”, kaže Radinović.
Kriterijumi za postavljanje podkasta su oni osnovni ljudski odnosno da ne sadrži u sebi govor mržnje kao i da ispunjava minimalne tehničke uslove, osnovni kvalitet zvuka što znači da je jednostavno slušljiv.
Decentralizacija radija
Podkasti su svojevrsna decentraliazcija radija jer da bi kreirali neki sadržaj ne morate da budete deo nekog velikog medija.
“Danas nije teško napraviti podkast, postoji veliki broj besplatnih edukativnih materijala. Svakome je dostupna tehnologija. Naravno potrebno je neko osnovno znanje oko marketinga, kako bi mogli sadržaj distribuirati putem servisa kao što su društvene mreže”, objašnjava Radinović.
Kako ističe kao i svaki drugi mediji, podkast nije jednosmeran i mora da komunicira sa svojom publikom jer ga u suprotnom pravite za sebe, a to onda na kraju nema mnogo smisla.
A šta bi trebalo da zna svako ko želi da pokrene podkast? Pre svega mora da zna da će da uloži dosta vremena i ako to ne želi da radi iz ljubavi onda nema potrebe ni da se bavi time, naglašava sagovornik Danasa.
Entuzijazam ili biznis
U Americi tržište podkasta je veliko i ogroman je biznis, dok je kod nas tržište malo ali zasigurno vreme podkasta tek dolazi. Ono što ga čini posebnim i specifičnim, a ujedno i privlačnim je posvećenost autora, a ona se uvek višestruko isplati.
U Americi je trenutno nazastupljenija grupa podkasta koja se bavi religijom, i spiritualnošću, a posle toga dolazi tzv. true crime podkasti, kao neke vrsta radijske forme koja se bavi crnom hronikom i izveštava o nekim većim problemima u društvu.
U Srbiji situacija je malo drugačija, jer su true crime podkasti kao dokumentarna forma komplikovaniji za proizvodnju. Najazstupljeniji su preduzetnički podkasti ali i podkasti profesionalaca koji su izašli iz tradicionalnih medija poput Istinomera, Peščanika i Krika.
Moćan marketinški alat
Slušanost podkasta u Srbiji je mala i prosečan podkast po jednoj epizodi ima 200 do 300 slušalaca. To je za marketinške agencije potpuno smešna brojka i oni će radije zakupiti bilbord ili se oglašavati u velikim masovnim medijima, objašnjava sagovornik Danasa. Međutim, kako dodaje možda je publika mala ali je verna, a autori podkasta mogu biti mnogo jači mikroinfluenseri od influensera na instagramu.
“Autori podkasta se bave tim sadržajem, i na neki način oni su stručnjaci. NJima publika veruje, i uzima ih za autoritete. To je kao kad prertažujete na internetu u potrazi za nekim rešenjem ili pitate prijatelja za savet. Na internetu ćete dobiti mali milion saveta ali ćete na kraju najverovatnije poslušati prijateljski savet”, zaključuje Radinović.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.