Trač, direktor Projekta jačanja okruženja za održivost medija Agencije SAD za međunarodni razvoj (USAID), koji sprovodi IREX (International Research & Exchanges Board), rekao je na onlajn konferenciji „Razvoj podkasta u Srbiji“ da je jedan od ciljeva pomoć medijima da se razvijaju uz primenu inovacija i da nalaze nove načine finansiranja.
„Podkaste su pokrenule i medijske kuće kao što su Danas, BETA, Fonet, Vreme, portal Pištaljka. Oni doprinose diversifikaciji i sve većoj profesionalizaciji ponude na tržištu podkasta“, kazao je Trač.
U okviru Projekta jačanja okruženja za održivost medija (USAID Strenghtening Media Systems Project) razvijeni su platforma Podcast.ts, na kojoj je i podkast agencije BETA „Važno je da znaš“, kao i danas predstavljene aplikacije za njeno korišćenje na IoS i Android platformama.
Trač je naveo da je projekat započet pre godinu dana, kada su okupili „podkastere“ da vide šta može da bude urađeno na jačanju razvoja te forme u Srbiji i dodao da pokretanje „podkasta“ treba da postane održivo i profitabilno i za tradicionalne i za nove medije.
„Tu je reč o povezivanju kreatora, tehnologije, biznisa, partnera iz različitih aspekata oko medijskog tržišta. Impact Hub, Projekat jačanja okruženja za održivost medija USAID-a i IREX imaju zajedničku misiju i viziju u podržavanju održivih modela za demokratizaciju medija u digitalnoj ekonomiji“, rekao je Trač.
„Podkast“ je nova medijska forma koja obuhvata decentralizovani audio sadržaj koji je široko dostupan putem interneta. Postao je jedan od najbrže rastućih segmenata tržišta i neizbežan format velikih medijskih kuća, ali i izvor informacija i zabave za čak do 70 odsto stanovništva u mnogim zemljama.
Zahvaljujući platformi Podcast.rs koja okuplja više od 70 domaćih i regionalnih „podkasta“, mnogobrojne skušaoce, kreatore i ljubitelje te forme, domaći „podkasti“ od danas su dostupni i putem mobilnih aplikacija za IoS i Android platforme.
Uz nove aplikacije, na onlajn konferenciji predstavljeni su i globalni trendovi i uspešni domaći primeri „podkasta“, a predavanje je održao stručnjak Erik Nuzum koji je pomogao globalni proboj „podkasta“ kao što su Invisibilia i TED Radio Hour.
Nuzum je „podkasterima“ u Srbiji rekao da nikako ne odustaju, iako je domaće tržište i dalje veoma malo.
„Dobri podkast autori imaju dve stvari zajedničke: nešto važno što žele da ispričaju i strast koja ih vodi da to stalno rade“, rekao je Nuzum.
Jedan od osnivača udruženja „Podkast podrška“ i pokretača inicijative Podcast.rs Vladimir Radinović pozvao je domaće oglašivače da se oprobaju u reklamiranju u domaćim „podkastima“, jer im to daje priliku da dođu do verne publike sa veoma specifičnim interesovanjima.
Onlajn konferencija o razvoju „podkasta“ u Srbiji organizovana je u okviru skupa „ReCap“ (Regional Capital Market) 2020 koji Impact Hub organizuje 25. do 29. maja.
„Podkast“ je „digitalna audio-datoteka“ dostupna na internetu za preuzimanje na računar ili mobilni uređaj. Obično je to serija zvučnih fajli, za slušanje, nalik kratkim radio-emisijama, uz mogućnost pretplate. Izraz „podkast“ je spoj naziva „iPod“ (prenosivi uređaj firme „Epl“ za emitovanje slike i zvuka) i termina „Broadcast“ (emitovanje).
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.