Ona je za agenciju Beta izjavila da je priručnik osmišljen s namerom da osnaži roditelje da o temama medijske pismenosti, internet nasilja, stereotipa i predrasuda razgovaraju sa svojom decom.
„Obično roditelji prave jaz u komunikaciji, misle da o Tiktoku, o predrasudama i stereotipima na društvenim mrežama, o govoru mržnje, lažnim informacijama, ne mogu mnogo da razgovaraju sa svojom decom, jer nemaju isti nivo znanja i da deca, uglavnom, znaju više. Ukoliko mi ne budemo spremni da razgovaramo sa našom decom, rizikujemo da našu decu vaspitavaju influenseri, neki fenomeni ili izazovi na društvenim mrežama, što je nedopustivo“, ocenila je Mirković.
Navela je da je sa koautorkama priručnika Anom Martinoli i Majom Zarić, nastojala da „svaka iz svog ugla“ doprinese toj temi.
„Martinoli je davala osvrt na razne fenomene, ja sam davala psihološki ugao gledanja i moj zadatak je bio da pomognem roditeljima da i o teškim temama mogu da razgovaraju i sa decom predškolskog uzrasta, nižeg osnovnoškolskog i sa tinejdžerima i da razumemo da je ovo vreme u kom nemamo mnogo saveta za našu decu, ali imamo mnogo pitanja i kada ih pitamo, dajemo im mogućnost da nam se približe odgovorima, da sami dođu do zaključaka, koje će onda lakše i usvojiti“, rekla je psihološkinja.
Istraživanje koje je sproveo Centar za slobodne izbore i demokratiju (CeSID) pokazuje da se 79 odsto mladih u Srbiji informiše putem društvenih mreža, dok influenseri utiču na čak 50 odsto dece od 12 do 14 godina.
„Zbog toga je važno da pored toga što roditelj brine o tome koliko vremena dete provodi na mreži, usredsredi se i na to kako dete provodi vreme na mreži“, navela je jedna od autorki.
Sadržaj priručnika dostupan je na sajtu medijskapismenost.com.
Program „Nova pismenost“ sprovodi Propulsion uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), a kreiran je u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.