Analizirajući sadržaj postova novinskih kuća sa dugom tradicijom, koje koriste društvenu platformu Instagram, vesti su podeljene u tri kategorije- lagane i viralne vesti, ozbiljne vesti i zabavne vesti.
Kako je često teško razdvojiti ozbiljnu vest ukoliko ona predstavlja i viralan sadržaj, studija se fokusirala na samu temu, dok je u tom slučaju popularnost koju je vest dobila posmatrana kao sekundarna kategorija.
Posmatrajući prvih 60 najpopularnijih postova na ovoj društvenoj platformi u toku 14 dana, otkriveno je da polovina postova spada u vesti ozbiljnog sadržaja, dok su kategorije zabavnih i viralnih vesti zajedno činile ostalih 50 odsto ukupnog udela.
Uzorak u toku dve nedelje pokazuje da od 120 analiziranih vesti 60 postova je o onome što spada u važan i ozbiljan sadržaj, 40 postova je deo viralnog sadržaja, dok 20 predstavlja zanimljive vesti.
Sve više novinarskih kuća počinje da koristi Instagram kao društvenu platformu gde može doći do mlađe publike, koja ređe koristi Fejsbuk i druge platforme, a procenat ozbiljnih vesti na ovoj mreži u budućnosti će se konstantno uvećavati, zaključak je ove studije.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.