Odavno je postalo jasno da privatnost na internetu ne postoji i da treba sa tim da se pomirimo. Iako je EU donela zakon o privatnosti građana (GDPR), malo toga se promenilo, što se može videti po poslednjem incidentu. Twitter skandal je samo još jedan u nizu gde se društvene mreže posipaju pepelom i uz garanciju privatnosti konstatuju nedostatak iste.
Ovog puta reč je o skandaloznom bezbednosnom propustu gde je kompaniji bilo potrebno godinu ipo dana da otkriju da neko presreće prepiske korisnika. Ispostavilo se da su do informacija iz direktnih poruka curele na sve strane, i to Twitteru ispred nosa. Ono što je poražavajuće je da je špijuniranje trajalo godinu ipo dana. Toliko je bilo potrebno kompaniji da otkriju i otklone bezbesni propust.
Kompanija je ustanovila da je “propust” na snazi od maja 2017. godine i da je uklonjen čim je otkriven 10. septembra. U saopštenju nije navedeno koliko je tačno korisnika oštećeno, ali je rečeno da je u pitanju manje od jedan odsto korisnika. I dok to statistički lepo zvuči, treba imati na umu da Twitter ima preko 335 miliona mesečnih korisnika. To znači da je oštećeno oko tri miliona korisnika. Ako je za neku utehu, nisu sve direktne poruke bile u opasnosti.
Pre svega, reč je o korisnicima koji su komunicirali sa kompanijama. Ustanovljeno je da su podaci o porukama odlazili negde gde ne bi trebalo. Twitter je objavio zato poruku kako “nisu sigurni da se nešto desilo, ali možda jeste.”
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.