Vodič je deo kampanje NUNS-a koja je trajala dve nedelje, gde su se svakodnevno na na nalozima NUNS-a na društvenim mrežama objavljivatli crteži Marka Somborca, u formi prilagođenoj društvenim mrežama (reels i gif). Crteže je pratio tekst Radmila Markovića, koji je na šaljiv način prikazivao situacije sa kojima se svakodnevno susreću novinari. Crteže je pratio hešteg #vodičzatoleranciju.
Vodič ima 25 strana i u njemu se nalazi 10 crteža, a zamišljen je kao uputstvo kako političari treba u datim situacija da se ponašaju, a kako se zaista ponašaju. Kod svakog primera naveden je i odgovarajući član Zakona o informisanju koji objašnjava situaciju (npr član 4 – javno informisanje je slobodno i ne sme da podleže cenzuri). Vodič se ne odnosi samo na političare, poslanike vladajuće stranke, već na sve političare u Srbiji, kako bi zapravo morali da se ponašaju prema novinarima.
Vodič je zamišljen kao forma „10 zapovesti” („ne ubij novinara“, „ne hapsi novinara zbog njegovog pisanja“, „ne udaraj novinara“, „ne preti i ne crtaj metu novinaru“, „ne vređaj novinara“, „ne zastrašuj i ne maltretiraj novinara“, „ne huškaj ljude na novinara“, „odgovori novinaru kad pita“…).
Razlog za pokretanje kompanje je konstantno bahat i prizemni način komuniciranja političara prema svakom ko iznosi kritičko mišljenje, a posebno prema novinarima kada postavljaju pitanja na koja nosioci javnih funkcija ne žele da daju odgovore. Predstavnici vladajuće koalicije novinarima su se obraćali sa nipodaštavanjem, vređanjem, bez odgovora na postavljeno pitanje. Neposredno se na novinare tako i vršio pritisak. Često je taj način komunikacije sadržao govor mržnje, ali i pretnje, targetiranja, što predstavlja veliku opasnost za sve pojedince koji imaju različit stav o nekim važnim društvenim temama.
Crteže i gifove i ove kampanje možete videti na našim nalozima na drutvenim mrežama – Facebook, Instagram i našem sajtu https://nuns.rs/media/2022/11/Vodic_polozeno_200x1403mm_bleed.pdf
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.