„Izostanak ovih podataka daje mogućnost REM-u da sankcioniše medije, što on doduše sistematično i sistemski ne radi čime se otvara mogućnost manipulacije istraživanjima, odnosno što onima koji koriste istraživanja javnog mnjenja daje mogućnost da se istraživanja javnog mnjena koriste u propagandne svrhe, a ne za istraživanje stavova javnog mnjenja kao osnov za dijalog u društvu na teme kojima se istraživanje bavilo“, navodi BIRODI u saopštenju.
U saopštenju se dodaje da nema obaveze novinare da objave podatke o istraživanju „ako nemaju informaciju o nazivu agencije koja je sprovela ispitivanje, naručilaca ispitivanja, broju ispitanika, vremenu kada je ispitivanje obavljeno, ali i pitanja koja su postavljena ispitanicima“.
BIRODI navodi da će o ovoj praksi u Srbiji izvestiti Svetsku asocijaciju za istraživanja javnog mnjenja, uz ukazivanje na ostale elemente deprofesionalizacije profesije istraživača javnog mnjenja.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.