BIRODI je saopštio da su istraživanja centralnih informativnih emisija od 1.8. do 31.12. 2018. sa nacionalnom frekvencijom i dnevnih novina pokazala da je dominantan način izveštavanja o EU neutralan, odnosno da mediji prenose samo informacije o aktivnostima funkcionera iz Srbije i EU.
Nemački FAZ objavio je tekst uoči samita u Berlinu da predsednik Srbije Aleksandar Vučić govori da svoju zemlju vodi u EU, ali da istovremeno mediji koji su oslonac njegove vlasti koriste svaku priliku da huškaju protiv Evrope, zbog čega zato takvoj Srbiji nije mesto u Uniji.
Istraživanje BIRODI-ja je pokazalo da su EU, odnosno pregovaračka poglavlja, u senci pregovora oko Kosova i da su EU funkcioneri, izuzev Jonanesa Hana i Frederike Mogerini marginalno predstavljeni u svim medijima.
„Kada su u pitanju pomenuti Pink i Infomer, EU je više pozitivno nego negativno predstavljena na Pinku, dok je u Informeru situacija obrnuta, EU je negativnije predstavljena“, saopštio je BIRODI.
Institut je ocenio da, kada je u pitanju antievropsko raspoloženje u Srbiji, da je ono u suprotnosti sa fakticitetom da najveći broj građana, i to oni koji su visokoškolovani, iz Srbije odlazi upravo u EU.
BIRODI je najavio da će u narednih 10 dana sprovesti istraživanje javnog mnjenja na temu odnosa građana Srbije prema članstvu u EU i dobijene podatke porediti za nalazima monitoringa medija i statističkim podacima o migracijama građana Srbije kako bi dao preciznu sliku opredeljenosti građana Srbije.
„Međutim, ono što je već sada jasno na osnovu sedmogodišnjeg monitoringa medija da EU u Srbiji nema adekvanu komunikacionu strategiju. Ovome treba dodati da izjave EU političara koji daju ocene stanja u Srbiji ne uzimaju kao reper evropske vrednosti, već aktuelnoj vlasti gledaju kroz prste što takođe može da bude razlog negativnog stava (preostalih) građana o člastvu Srbije u EU“, saopštio je BIRODI.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.