Navodeći da oko 50 odsto građana Srbije nema poverenje u istraživanja javnog mnenja, iz BIRODI-ja su naveli da bi se komisija kao samoregulatorno telo staralo o izradi Kodeksa istraživača javnog mnjenja i medija na bazi međunarodnih kodeksa u oblasti istraživanja javnog mnjenja, „prilagođenog ovdašnjem ambijentu“, kao i o primeni i praćenju kodeksa.
Komisija bi se bavila i monitoringom sprovođenja javnih nabavki za sva istraživanja javnog mnjenja i medija koji se (su)finansiraju iz javnih izvora i razvojne pomoći formiranjem javno dostupnog Registra istraživanja javnog mnjenja i medija, strateškim razvojem profesije istraživača javnog mnjenja i medija i dodelom godišnjih priznanja za doprinos integritetu istraživanja javnog mnjenja i medija.
„Uspostavljanjem ovakvog mehanizma bi se doprinelo transparetnosti i edukaciji opšte javnosti, a sve zajedno rastu poverenja u istraživanja javnog mnjenja kao instrumenta držanja vlade odgovornom i prilike da se u javnosti čuju stavovi građana kao neophodan element demokratske javnosti bez koje nema države“, stoji u saopštenju.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.