Poznavali smo se, ali nismo do sada radili zajedno. Dočekala nas je temeljna obuka, detaljnija od svega što smo do sada iskusili. Pripreme za početak rada su ponekad delovale napornije od treniranja za velika sportska takmičenja.
I najzad je došao taj dan. Da, BBC na srpskom je ponovo sa vama, posle skoro sedam godina pauze. Ovog puta, živećemo na internetu i nudićemo vam priče na svim digitalnim platformama. Počinjemo od nule, ali nismo sami. Deo smo evropske porodice Svetske službe i blisko ćemo sarađivati sa kolegama iz Rusije, Ukrajine i Azerbejdžana, kao i svim drugim redakcijama BBC-ja.
Imamo podršku koju nijedan medij na srpskom jeziku nema – Svetski servis BBC-ja nudi sadržaj na 42 jezika na radiju, televiziji i digitalnim platformama publici koju na nedeljnom nivou čini 269 miliona ljudi.
Tokom ova tri meseca, neprestano smo tragali za novim idejama i težili poboljšanju sadržaja koji pripremamo. Naš tim čini savršena kombinacija mladih entuzijasta upućenih u tajne modernih tehnologija i iskusnih novinara koji su uvek spremni da preispituju sopstvene granice u novim izazovima.
Znamo da nam zadatak da osvojimo pažnju publike neće biti lak. Srbija je najveće digitalno tržište na Balkanu. Gotovo 500 medija se bori u trci za vidljivost i pažnju u zemlji u kojoj je više korisnika mobilnih telefona nego samih stanovnika. Publika je pod stalnim naletom informacija i novina koje stižu iz najrazličitijih izvora: od zajednica okupljenih oko različitih pokreta do cenjenih domaćih i međunarodnih medija.
BBC vrednosti za publiku na srpskom jeziku
U politički i ekonomski osetljivoj sredini kao što je Srbija, ali i Balkan u celini, lažne vesti i neproverene informacije su zakoračile u medijski prostor čak i pre nego u drugim delovima sveta. Ugrožavanje medijskih sloboda i brojni politički i ekonomski pritisci na novinare samo su neki od razloga za to.
Veliki, ali izuzetno inspirativni izazov čeka BBC na srpskom: naš cilj je da pomognemo vraćanju osnovnih novinarskih vrednosti u centar pažnje. A taj izazov možemo da pobedimo samo ako smo potpuno posvećeni vrednostima koje BBC oduvek neguje. Odgovaraćemo samo njima i našoj publici.
U Srbiji je poverenje u medije sve manje – a mi imamo priliku da pokažemo da je moguće da baš poverenje bude glavna vrednost u odnosu između medija i publike. BBC je poznat i cenjen zbog nepristrasnog, tačnog i izbalansiranog novinarstva i to su vrednosti kojima se upravljamo u našem radu.
Cilj nam je, takođe, da ponudimo i priče iz Srbije i regiona međunarodnoj publici. Dugo su vesti o krvavim sukobima na Balkanu bile jedine na svetskim naslovnicama. Iako često deluje da su sukobi i neslaganja i dalje u centru pažnje, želimo da predstavimo i nove generacije koje gledaju unapred i pridružuju se svetu novih tehnologija, novog načina života i rada, novom razvoju.
Trudićemo se da našoj publici skrenemo pažnju na sve što ih okružuje, da predstavimo i objasnimo informacije koje im se nude sa svih strana i ukažemo na različite mogućnosti i prilike koje čine svet danas.
Želimo da čujemo i vas, našu publiku iz Srbije, regiona i celog sveta. Motiv nam je da ponudimo sadržaj koji će privući mlade generacije, željne informacija koje će im omogućiti jasno i nepristrasno izveštavanje o svim temama koje ih zanimaju. Naš cilj je da im pokažemo da mogu da imaju poverenja u nas i da je sadržaj koji nudimo važan za njihov život.
Lestvica nam je visoko postavljena – naš sadržaj mora da čini originalno novinarstvo visokog kvaliteta, zasnovano na uredničkim smernicama BBC-ja. Moramo da budemo inovativni, i idejama i tehnologijom koju koristimo. Imaćemo veliku pomoć naših partnera u Srbiji i regionu koji će prenositi naš sadržaj.
Naš zadatak je istovremeno i izazov i inspiracija: da stvorimo prostor na medijskoj sceni u kome će slobodno i nepristrasno novinarstvo procvetati.
A mi obećavamo da ćemo vrhunski raditi svoj posao.
Valjda obećavate da ćete dobro raditi svoj posao, mada još nije najjasnije šta vam je stvarno posao. I da ovo „vrhunski“ nije nepodnošljivo pretenciozno, ne mislim da je pametno previše podizati očekivanja.