EBU je prošle nedelje, na osnovu podataka Eurobarometra (Evropske komisije), objavila analizu poverenja građana 33 zemlje Evrope u radio, televiziju, štampane, onlajn medije i društvene mreže. Na lestvicama EBU-a Srbija se po stepenu poverenja u svaku od navedenih vrsta medija nalazi u negativnoj zoni, što znači da se najveći deo građana Srbije izjasnio da ne veruje medijima.
Srbija se nalazi na pretposlednjem mestu u Evropi na skali poverenja u radio. Nepoverenje u televiziju veće od Srbije imaju samo još tri države Evrope, dok je nepoverenje u štampane medije u odnosu na Srbiju veće samo u Makedoniji i Velikoj Britaniji.
Od svih vrsta medija, najmanje nepoverenja građani Srbije imaju u internet medije i društvene mreže. Kako se navodi u analizi, elektronski mediji – televizija i radio uživaju najveći stepen poverenja u Evropi. Od 33 zemlje koje su učestvovale u analizi, radio je medij u koji građani 22 zemlje imaju najviše poverenja, dok u televiziju najviše veruju građani 11 zemalja.
U tradicionalne medije građani Evrope imaju više poverenja nego prošle godine, dok je stepen poverenja u onlajn medije i društvene mreže opao. „To je napravilo jaz u poverenju između tradicionalnih i novih medija“, navodi se u analizi.
U analizi se dodaje da društvene mreže i štampani mediji uživaju najmanje poverenja građana Evrope. „Od 33 zemlje, u njih 17 građani najmanje veruju društvenim mrežama. Većina ovih zemalja nalazi se u Zapadnoj Evropi. Štampi se najmanje veruje u 13 od 33 zemalja i to većinom u istočnoevropskim zemljama“, zaključak je analize.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.