Čuveni filmovi, kao što su „Maratonci trče počasni krug“, „Nacionalna klasa“, „Ko to tamo peva“, „Varljivo leto 68“, „Specijalno vaspitanje“, „Lepota poroka“, „Petrijin venac“, „Kad budem mrtav i beo“ i „Miris poljskog cveća“, koje su režirali neki od najpoznatijih srpskih reditelja i u kojima su uloge ostvarili čuveni glumci sa naših prostora, izazvali su veliko interesovanje publike.
Pokazali su da se ova kultna ostvarenja i dalje rado gledaju, da se replike i dalje citiraju, a ujedno i potvrdili značaj digitalne restauracije, koju je Jugoslovenska kinoteka pokrenula, a uz podršku kompanije Vip mobile i sprovela.
Prema zvaničnim podacima, najveću gledanost sa više od 1,5 miliona ljudi, ostvarili su filmovi „Maratonci trče počasni krug“ i „Ko to tamo peva“ Slobodana Šijana i „Nacionalna klasa“ Gorana Markovića. Naslovi „Lepota poroka“ Živka Nikolića i „Varljivo leto ’68“ Gorana Paskaljevića gledalo je više od 1,3 miliona ljudi, dok je klasike „Specijalno vaspitanje“ Gorana Markovića, „Petrijin venac“ i „Miris poljskog cveća“ Srđana Karanovića, kao i ostvarenje Živojina Pavlovića „Kad budem mrtav i beo“, gledalo blizu milion ljudi.
Izuzetna gledanost klasika domaće kinematografije, koji su digitalno restaurirani u okviru projekta „Vip Kinoteka“, pokazala je koji značaj za publiku ima kvalitet slike i tona tokom prikazivanja. Uz pozitivne ocene celog projekta, zabeležene su i pohvale za ljude koji su radili restauraciju dela starih i do 50 godina. Taj složeni posao obavlja se u Odeljenju za digitalizaciju i digitalnu restauraciju u Arhivu Jugoslovenske kinoteke, navodi se u saopštenju
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.