Na funkciji predsednika ANEM-a on je zamenio Milorada Tadića koji je na toj poziciji bio poslednjih pet i po godina. Matić je jedan od osnivača ANEM-a i prvi predsednik asocijacije u periodu od 1993. do 2003. godine, a sada će je ponovo predvoditi u narednom četvorogodišnjem periodu.
Novi predsednik ANEM-a je istakao da će nastojati da, osim podsticaja razvoja tadicionalnih medija, mreža u budućnosti bude agregator i novih, digitalnih medija, odnosno sadržaja koji nastaju na novim kanalima i platformama.
„Ambicija je da ANEM bude podrška članicama, ali i agregator novih projekata, novih ideja i novih formi izveštavanja i istraživanja u polju medija u najširem smislu. Praktično, to je apgrejdovana verzija, nešto kao ANEM 2.0.
Medijska scena sve više migrira onlajn, ali i ka proizvodnji medijskog sadržaja van formalno konstituisanih institucija kakve je prepoznavalo analogno doba i tu vidim prostor da privučemo nove članove, projekte i ideje. Između ostalog, nastojaćemo da budemo prostor okupljanja podkasta različitih sadržaja i autora kako bi unapredili i obogatili medijski pejzaž. Pokušaćemo da oživimo inicijative vezane za medije civilnog društva i da afirmišemo ovu, treću struju medija koja je od neprocenjive važnosti za zdravlje medijskog tržišta i za javni interes. Potrudićemo se da uključimo u članstvo i nevladine organizacije, fondacije, zagovornike slobode govora, koji na različite načine doprinose savremenoj zakonskoj regulativi, a sve više postaju i proizvođači sadržaja.
Posebnu pažnju posvetićemo borbi protiv govora mržnje i protiv nasilja nad novinarima, medijskim radnicima, kulturnim radnicima, izabranim političarima, svima koji učestvuju na javnoj sceni. Ne samo deklarativno, već i stvaranjem okvira za praktično delovanje, naročito u oblasti edukacije, preventive besplatne pravne pomoći„, rekao je Matić.
On je ocenio da danas nije dovoljno samo edukovati novinare i medijske radnike, već i građane, kako bi postali odgovorni učesnici u proizvodnji medijskog sadržaja, ali i kao medijski pismeni korisnici opremljeni znanjima za kritičko promišljanje sadržaja koji do njih dolaze putem sve brojnijih medijskih kanala.
„Mislim da je važno da, sa jačanjem i raznovrsnošću napravimo pozitivan pristup medijskoj sceni koja je razjedinjena i samim tim slabija nego što su njeni realni potencijali. Svakako će najveći izazov biti traganje za novim biznis modelima koji će omogućiti stabilno finansiranje medija – od borbe za poštenu raspodelu sredstava za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa, preko edukacije i animiranja oglašivača da odabirom medijskih partnera pozitivno utiču na razvoj kvalitetnih medija, poštenog novinarstva i javnog interesa, do afirmisanja novih oblika finansiranja koji direktno zavise od publike, poput različitih oblika pretplate, mikro donacija i crowdfundinga.
Ukratko, misija ANEM-a 2.0 biće fokusirana na strateška polja – produkcija i distribucija medijskog sadržaja, edukacija medijskih producenata i publike, podsticanje partnerstava sa državnim institucijama, privredom, nevladinim sektorom i međunarodnim organizacijama i finansiranje i monetizacija medijskog sadržaja u digitalnoj eri. Svaki član ANEM-a biće ravnopravan partner u ostvarivanju ovih zadataka, a oni, svi zajedno, imaju za cilj kreiranje raznovrsnijeg, otvorenijeg, stabilnijeg i profesionalnijeg medijskog tržišta„, naveo je novi predsednik ANEM-a.
Veran Matić je rođen je 1962. godine, bio je direktor i glavni i odgovorni urednik nekadašnje RTV B92, a danas je predsednik Upravnog odbora Fonda B92 i predsednik Komisije za istraživanje ubistava novinara. Dobitnik je brojnih prestižnih međunarodnih nagrada za svoj rad tokom poslednjih dvadeset pet godina.
Inače, na sednici Skupštine ANEM-a izabrani su i ostali članovi Upravnog odbora kojeg će sem Matića činiti i Svetlana Kojanović, Ivana Petrović, Slobodan Krajnović i Milorad Tadić.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.