Osim toga, u današnje vreme, pri reklamiranju proizvoda važno je prikazati ih na društvenim mrežama i to upravo onim ljudima koji bi mogli biti zainteresovani za njih. Iza svega ovoga stoje algoritmi koji se mašinskim učenjem adaptiraju na nove situacije i donose sve preciznije i primamljivije ponude. Za laike je jako teško da dođu do podataka kako zaista izgledaju ogoljeni ovakvi algoritmi, ali i stručnjacima je teško da ih prate jer se neprestano usavršavaju i razvijaju novi, a pritom se za najveći broj operacija koristi kombinacija više algoritama.
Cilj svake društvene mreže je da pronađe sadržaj koji zanima određenog korisnika čime će ga privući da što češće koristi tu društvenu mrežu, a veći broj aktivnih korisnika doneće i veće mogućnosti za plaćeno reklamiranje. Tako, na primer, na Fejsbuku imate opciju da označite u kom gradu živite, i time ne samo da ćete dobiti predloge da za prijatelje dodate ljude iz istog grada, već ćete dobijati i reklame za koje su se najviše zainteresovali ljudi iz istog grada.
Ukoliko svakog od korisnika vidimo kao čvor u mreži, veze među njima su jače ako imaju zajedničke poznanike, pa je tako veća verovatnoća da se poznaju dvoje prijatelja jedne osobe nego dvoje nasumično izabranih ljudi. U ovakvim grupama postoji i niz zajedničkih interesovanja, pa je unutar grupe znatno jednostavnije ciljano reklamirati određeni proizvod.
Pri reklamiranju preko društvenih mreža treba, pre svega, imati u vidu kako, recimo, funkcioniše izlistavanje vesti na Fejsbuku. Svakoga dana vaši Fejsbuk prijatelji ili stranice koje pratite objave na hiljade različitih priča, ali vam na početnoj strani neće biti prikazane sve. One se rangiraju na osnovu vašeg prethodnog ponašanja, kao i na osnovu vaše povezanosti sa drugim korisnicima, pa će vam se gotovo sigurno pojaviti tekst koji je podelilo deset vaših prijatelja, ali je mala verovatnoća da ćete videti link koji je postavila osoba sa kojom nikada ne komunicirate. Vidljivost svakog posta, uopšteno govoreći, zavisi od nekoliko faktora: koliko vam je zanimljiva osoba koja ga postavlja, kako je post prošao kod drugih korisnika, koju vrstu postova preferirate (muziku, video, tekst, sliku) i koliko je post nov. Osim toga, na Fejsbuku vam se mogu pojaviti i plaćeni oglasi, a s obzirom na to da je broj oglasa koje ćete u toku dana videti ograničen, programeri se trude da vam korišćenjem velikih podataka i algoritama prikažu upravo proizvod koji biste mogli da kupite ili događaj koji biste voleli da posetite.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.