Ako ga petočlana Komisija usvoji, predlog će doneti veću transparentnost koju mnogi američki poslanici i eksperti za veštačku inteligenciju traže, s obzirom da nagli razvoj generativnih AI oruđa proizvodi sve životnije slike, video snimke i audio zapise, što bi, u pogrešnim rukama, moglo da postane sredstvo za dovođenje glasača u zabunu na predstojećim američkim izborima.
Međutim, vodeća američko regulatorno telo ima nadzor samo nad televizijom, radijem i nekim pružaocima kablovskog sadržaja. Nova pravila, ako budu usvojena, neće se odnositi na reklamni politički materijal na digitalnim i striming platformama, a na tom području postoji veliki rast prometa.
„S obzirom da AI oruđa postaju sve dostupnija, komisija želi da obezbedi da potrošači budu u potpunosti informisani u situaciji kad se ta tehnologija koristi“, navela je Rozenvorsel u saopštenju.
Ovo je drugi put ove godine da FCC poduzima značajne korake u borbi protiv zloupotrebe korišćenja AI u političke svrhe.
Prethodno je FCC primenio važeći Zakon o zaštiti potrošača SAD na tzv robotske pozive i zabranio ih u situacijama kada ih generiše AI, a nakon incidenta na predizborima u Nju Hempšajeru kada su prevaranti uz pomoć AI rekonstruisali glas predsednika SAD Džozefa Bajdena i koristili ga da kroz robopozive odgovaraju glasače od ideje da izlaze na izbore.
Ako predlog bude usvojen, emiteri će morati da traže od političkih advertajzera da naznače da li se u njihovim sadržajima koristi sadržaj koji je generisan uz pomoć AI, poput slika kreiranih na osnovu teksta ili glasovnih poruka dobijenih kloniranjem.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.