U SAD, odrasle osobe ove će godine provesti prosečno 3 sata i 43 minuta svaki dan upotrebljavajući pametne telefone i tablete, što je osam minuta više nego što će provesti gledajući televiziju, predviđa istraživačka kompanija eMarketer.
Promena se očekuje već godinama, posebno otkako su pametni telefoni sveprisutni otkako se promenio način na koji ljudi koriste uređaje. Telefoni omogućavaju više korištenja društvenih mreža, a gledanje serija i filmova na manjim, prenosnim ekranima postalo je uobičajeno.
„Danas postoji puno više sadržaja nego što je postojalo čak i pre samo nekoliko godina“, rekla je Monika Pert, viša istraživačica iz eMarketera, referišući na rast platformi za video streaming poput Netflixa i Hulua.
„Sve to pokreće potrebu ili želju za upotrebom pametnog telefona“, kaže ona.
Razlika u količini vremena provedenog korištenjem mobilnim uređajima i gledanja televizije drastično se smanjila. Prošle su godine Amerikanci provodili devet minuta više gledajući televiziju nego što su koristili mobilne telefone i tablete. Ipak, gledanje televizije ranije je dominiralo i pre samo pet godina odrasli su provodili dva sata više gledajući televiziju nego što su upotrebljavali mobilne uređaje, rekli su iz kompanije.
Iz eMarketera očekuju kako će se ovaj trend nastaviti. Procenjuju kako će 2021. odrasli provoditi tri sata i 54 minute na svojim mobilnim uređajima, u poređenju s tri sata i 22 minuta gledanja televizije.
Procene ne uključuju slanje govornih poruka na mobilnim uređajima, ali uključuju većinu drugih funkcija. Odrasli na pametnim telefonima i tabletima 30 odsto vremena provode koristeći se aplikacijama koje omogućavaju slušanje radija i podcasta.
Aplikacije društvenih mreža upotrebljavaće se 24 odsto vremena, a aplikacije za reprodukciju videa 19 odsto u 2019. godini.
Najzanimljivije statistike vezane su uz rast platformi za video streaming čija je upotreba u odnosu na prošlu godinu porasla za osam minuta.
Za razliku od tradicionalne televizije, platforme za video streaming omogućavaju gledaocima odabir onoga šta žele gledati u bilo kom trenutku, kao i mogućnost prebacivanja sadržaja za gledanje u pokretu.
Kompanije poput Netflixa, Amazona i Applea znatno su investirale u dodavanje novih serija i filmova na svoje platforme i tako dovele do velikog rasta u čitavoj industriji, uključujući i animaciju. Prošle se godine očekivalo da će Netflix potrošiti i do 13 milijardi dolara na originalne ili licencirane sadržaje.
Potrošači su „sve više i više izbirljivi kad je reč o tome što će gledati i u koje vreme“, tvrdi Pert.
„Reč je o tome da imate pravo odabrati šta ćete i kako gledati, u poređenju s dizajnom televizijskog programa koji zahteva sedenje u određeno vreme“, kaže ona.
Tradicionalne televizijske mreže i studiji pokrenuli su ili su u procesu pokretanja vlastitih platformi za video streaming kako bi pridobili i takve potrošače. Disney će predstaviti vlastitu platformu Disney+ kasnije ove godine čija će najniža cena biti 6,99 dolara mesečno.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.