Ministar finansija Džoš Frajdenberg smatra da taj potez ide u korist australijskim medijima.
„Moramo obezbediti bolju konkurenciju, bolju zaštitu potrošača i održivo medijsko okruženje“, ističe on.
Taj potez australijskih vlasti usledio je nakon što su ovi tehnološki divovi počeli da se brane od strožih medijskih i poslovnih regulativa u svetu i dan nakon što su američki poslanici na kongresnom saslušanju napali Gugl i Fejsbuk zbog „zloupotrebe tržišne moći“.
Nakon ispitivanja tržišta medija i snage ovih američkih medijskih platformi, australijska Vlada zatražila je od Fejsbuka i Gugla da sa medijskim kućama usaglase sporazum o korištenju njihovog sadržaja.
Pregovori nisu urodili plodom, pa zvanična Kanbera najavljuje da će, ako se dogovor ne postigne na arbitraži u roku od 45 dana, australijska agencija za komunikaciju i medije u ime Vlade doneti zakonske obaveze.
U proteklih 10 godina ugašeno je oko 3.000 novinarskih radnih mesta u Australiji.
Gugl, u svoju odbranu, navodi da australijski zahtev ignoriše „milijarde klikova“ koje šalje medijskim kućama svake godine.
„Sve to šalje zabrinjavajuću poruku firmama i investitorima da će australijska Vlada pre intervenisati nego pustiti da tržište samo radi“, navodi Mel Silva, izvršni direktor Gugla za Australiju i Novi Zeland.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.