Kodeks utvrđuje postupak pregovora tehnoloških džinova i medija o podeli prihoda na osnovu korišćenja medijskih sadržaja i predviđa novčane kazne za kompanije poput Google i Facebook u slučaju nepoštovanja odredbi.
„Oduvek ste se oslanjali na Google pretraživač i na YouTube da vam pokažu šta vam je najrelevantnije i najkorisnije“, napisala je u otvorenom pismu generalna direktorka Google-ovog australijskog ogranka Mel Silva.
„Bude li ovaj zakon usvojen, to vam ne bismo mogli garantovati“, dodala je.
Predloženi zakon „ne bi uticao samo na poslovanje Google i YouTube s medijskim kompanijama, već i na sve naše australijske korisnike, rekla je Silva.
„Prema ovom zakonu, Google mora obavestiti medijske kompanije ‘kako mogu dobiti pristup’ podacima o vašem korišćenju naših proizvoda’ i nećemo moći proveriti hoće li ti podaci tada biti zaštićeni“, piše Silva.
Google-u tvrde i da će predloženi zakon pomoći velikim medijskim kompanijama da veštački poboljšaju svoj plasman na listi rezultata pretrage.
Time će na svoje platforme privući više korisnika i steći nepoštenu prednost u odnosu na male izdavače i korisnike Youtube-a, objašnjavaju.
Otvoreno pismo direktorke Google-a označava eskalaciju napetosti između velikih tehnoloških kompanija i australijskog regulatora za zaštitu tržišnog takmičenja i potrošača (ACCC).
ACCC je pak optužio Google za objavu „dezinformacija“, tvrdeći da zakon neće zahtevati od američke kompanije da stanovnicima Australije naplaćuje usluge niti da deli lične podatke korisnika.
Predloženi zakon „omogućio bi australijskim medijskim kompanijama da pregovaraju o poštenim platama za rad svojih novinara koji je uključen u Google-ove usluge“, naglašava predsednik ACCC-a Rod Sims.
„Time će se rešiti problem značajne neravnoteže u pregovaračkim pozicijama australijskih medijskih kompanija i Google-a i Facebook-a“, dodao je Sims.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.