Stefan Janjić iz Novosadske novinarske škole je na konferenciji za novinare rekao da mladi u medijima postanu vest u rubrici crna hronika i kada postignu neki izuzetan rezultat na obrazovnim i sportskim takmičenjima.
Prema Janjiću, postoje brojni pozitivni i negativni stereotipi u medijima o mladima, poput onih da su lenji i nezainteresovani, ili da su genijalni i uspešni. Janjić smatra da se u medijima ne čuje glas mladih, a kao primer je naveo izveštavanje o dualnom obrazovanju u kome se čuju stavovi vlasti i protivnika tog sistema obrazovanja, ali ne i samih mladih.
Istraživanje o mladima u medijima je obavljeno od 25. oktobra do 7. novembra prošle godine, a praćeno je devet medija: Večernje novosti, Danas, Kurir, RTS, Pink i TV N1, kao i on portali Blic, Peščanik i Vice. Mediji neretko izveštavaju o mladima sa distance, uz termine „mi“ i „vi“, u kojem je „mi“ autoritet, a „vi“ dekadencija, navodi se u istraživanju.
Boban Stojanović iz Krovne organizacije mladih je ukazao da istraživanje te omladinske organizacije pokazuje da su mladi svakodnevno na društvenim mrežama i da slabo čitaju novine i gledaju televiziju.
Najbolji način za obraćanje medija mladima je preko interneta i društvenih mreža, smatra Stojanović, koji navodi da devet od deset mladih slobodno vreme provodi na
internetu. Stojanović je ukazao i da istraživanje pokazuje da mladi smatraju da mediji nestručnim izveštavanjem promovišu nasilnike.
Dalila Ljubičić iz Asocijacije medija je rekla da istraživanje treba da podstakne novinare da se zainteresuju za teme o mladima. Istraživanje o mladima u medijima je podržala Dojče vele akademija, uz podršku ANEM i Asocijacije medija.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.