Najnovija tužba grupe investitora u Tviteru, kako navode, odnosi se na njihove navode da je izvršni direktor Tesle uštedeo je sebi 145 miliona evra (156 miliona dolara) tako što nije otkrio da je zapravo do 14. marta već kupio više od pet odsto kompanije. Oni sada traže da budu sertifikovani kao klasa i da im se dodeli neodređeni iznos od kaznene i kompezacione štete.
Takođe, naveli su da je i kompanija imala obavezu da istraži Maskovo ponašanje. Investitori su rekli da je Mask nastavio da kupuje akcije nakon toga, i da je na kraju početkom aprila otkrio da je vlasnik 9,2 odsto kompanije, navodi se u tužbi koju su u sredu predali sudu u San Francisku.
„Odlaganjem otkrivanja svog udela u Tviter, Mask se upustio u tržišnu manipulaciju i kupio akcije Tvitera po veštački niskoj ceni“, rekli su investitori predvođeni Virdžinijom Vilijamom Haresnikom.
Ni Mask a ni njegovi advokati se nisu ovim povodom oglašavali, a i Tviter je odbio da komentariše, piše Euronews.
Investitori su rekli da je nedavni pad Teslninih akcija doveo Maskovu sposobnost da finasira kupovinu Tivtera u „veliku opasnost“ pošto je založio svoje akcije kao kolateral da bi ozbezbedio kredite koji su mu potrebni za kupovinu kompanije. Tesline akcije trgovale su se oko 700 evra u četvrtak popodne, što je pad u odnosu na 930 evra početkom aprila.
Vol strit džurnal navodi da je nakon što je Mask otkrio svoj udeo, pokrenuo i istragu američke Komisije za hartije od vrednosti. Oni sada zahtevaju od svakog investitora koji je kupio udeo veći od pet procenata, da okrije svoj udeo u roku od 10 dana.
Investitori su takođe rekli da je Maskova javna kritika kompanije, uključujući tvit od 13. maja, u kojem se navodi da je otkup „privremeno na čekanju“ pokušaj da utiče na dalji pada cena akcija.
Zbog čega je Mask odlagao da stavi potpis na ugovor?
Inače prošlo je više od mesec dana otkao je Mask objavio da želi da kupi ovu društvenu mrežu, ali se o konačnom dogovoru spekulisalo. Upravni odbor je nakon nešto više od mesec dana pošto je on objavi da želi da kupi Tviter, pristao na njegovu ponudu, i tada se činilo se da su preostale još samo formalnosti kao što su potpis na ugovoru i (verovatno) Maskov tvit kojim bi proslavio stavljanje parafa. Međutim, on je tada rekao da se finalni deo dogovora odlaže.
On je tada kao glavni razlog naveo da ne želi još da finalizuje dogovor za kupovinu društvene mreže i naveo da je zabrinut zbog broja lažnih naloga na Tviteru.
„To zaista zavisi od više faktora. I dalje čekam na neku vrstu logičnog objašnjenja za broj lažnih ili neželjenih naloga na platformi, a Tviter odbija da nam kaže nešto više. Sve je to veoma čudno“, rekao je tada Mask, a preneo „Financial times„.
Iz kompanije Tviter nekoliko puta su ponovili da je na toj plaformi manje od pet odsto naloga lažno ili su spam („neželjeni“ nalozi). Koristeći termin kojim se u pregovorima obično traži promena cene ili se čak odustaje od ugovora, Mask je rekao kako je moguće da će doći do „materijalne greške u predstavljanju“ ukoliko se desi da je broj lažnih ili spam naloga na Tviteru daleko veći od pet odsto.
Kako je Gardijan ranije pisao baveći se ovom istorijskom kupovinom, u ugovoru koji je Mask napravio sa upravnim odborom Tvitera, stoji da on mora da plati milijardu dolara ukoliko odustane od kupovine te platforme, mada postoji i klauzula koju upravni odbor može da aktivira kako bi ga „primorali“ da kupi Tviter i za to plati 44 milijarde, koliko je prvobitno ugovoreno.
Samo nekoliko sati nakon što je Mask objavio kako sumnja da je čak petina naloga na Tviteru ili lažno ili spam, iz upravnog odbora kompanije stiglo je saopštenje u kom su još jednom ponovili kako su „posvećeni“ dogovoru da Mask preuzme Tviter. Kako bi uverili svet (mada verovatno najviše Maska), iz Tvitera su tada američkom regulatoru predali dokumenta sa novim detaljima o transakciji.
Šta su lažni ili spam nalozi koji su navodno smetali Masku?
Lažni ili spam nalozi zbog koji je Mask navodno odlagao formalnu kupovinu znači da iza njih ne stoje prave osobe.
Njihova funkcija može biti da automatski odgovaraju na neke poruke, šalju oglase ili pokušaju da prevare korisnike, pa čak i da utiču na javni diskurs time što tvituju poruke koje se odnose na političku propagandu.
Neki drugi lažni nalozi mogu se koristiti prosto za uvećavanje popularnosti određenih korisnika, koji na taj način kupuju pratioce, lajkove ili ritvitove od onih koji poseduju „farme botova“ sa hiljadama ili milionima lažnih naloga. S obzirom na to da lažni nalozi uvećavaju i ukupan broj Tviter korisnika, mogu da ugroze i prihod kompanije od odglasa (trenutno, taj prihod je 90 odsto).
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.