Vlada je navela da se ovim zakonom „garantuje da medijske kuće dobijaju pravednu nadoknadu za sadržaje koje proizvode, što će doprineti da oživi novinarstvo u javnom interesu u Australiji“.
Zakonom se otvara put da ta dva tehnološka giganta investiraju desetine miliona dolara u sporazume oko prenošenja medijskih sadržaja.
To bi moglao da se pokaže kao model za rešavanje sukoba između tehnoloških giganata i regulatornih tela u svetu oko ujednačenja odnosa izmedju tradicionalnih medija koji su u velikim finansijskim teškoćama, i velikih tehnoloških kompanija koje dominiraju internetom i uzimaju ogroman deo prihoda od reklamiranja.
Kompanija Gugl će od sada plaćati za sadržaje vesti koji se pojavljuju na njegovom novom proizvodu nazvanom „Gugl njus šoukejs“ (Google News Showcase), a Fejsbuk treba da plati onima koji se pojavljuje na njegovom proizvodu Njus (News) koji treba da bude pokrenut u Australiji kasnije ove godine.
Fejsbuk i australijska vlada bili su u sporu oko ovog pitanja. Fejsbuk je prvo, kao odgovor na nacrt zakona, blokirao objavljivanje linkova sa informacionim člancima iz lokalnih ili medjunarodnih medija ali onda je odustao od tog pristupa i postigao dogovor sa australijskim vlastima.
Grupa Marka Zakerberga, vlasnica Instagrama i Vocapa (WhatsApp) najavila je da će investirati „najmanje“ milijardu dolara u sadržaje vesti tokom naredne tri godine. Ova nova sredstva, kako je najavljeno na blogu šefa za odnose sa javnošću te društvene mreže, će se dodati na 600 miliona dolara uloženih u medije od 2018. godine.
Gugl je već prihvatio da isplati „znatne sume“ za sadršaj medijske grupe Ruperta Mardoka Njus kor (News Corp) koja se zalagala za novi australijski zakon.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.