RTS je potpisao Ugovor o distribuciji programa sa Telekomom kojim je RTS na tu kompaniju preneo pravo distribucije TV programa RTS-a ( RTS 1, RTS 2, RTS Svet i RTS Sat) nakon što je, kako Telekom tvrdi, pobedio na javnom pozivu za distribuciju RTS-ovih kanala u dijaspori.
Nakon toga kako kažu u kompaniji United Group, cene za distribuciju RTS-ovih kanala skočile su 20 puta, odnosno 1,2 evra po korisniku. Kako tvrde u ovoj kompaniji koja ex Yu kanale emituje preko platforme Net TV, nisu uspeli da se usaglase sa Telekomom oko cene emitovanja RTS-a.
“Misija javnih servisa je da svim građanima pod jednakim uslovima omoguće da gledaju program iz matične zemlje i tako očuvaju svoj jezik, kulturu i običaje. Na tu misiju zaboravio je Telekom kada je uputio zahtev sa 20 puta višim cenama mesečno po korisniku”, navode u kompaniji United Group za Raskrikavanje i dodali da na ovakav način „preprodavac Telekom diskriminiše gledaoce“.
“Koliko je cenovna politika Telekoma nekorektna prema dijaspori govori i podatak da BBC WORLD svoj program vesti naplaćuje jedan evrocent po korisniku, što znači da je Telekom odlučio da 120 puta skuplje od BBC WORLD programa”rekli su iz United Group-a.
Sa druge strane, Telekom ima potpuno drugačiju verziju događaja.
Navode da je “cena od 1,2 evra formirana za distribuciju RTS-ovih programa tržišna, jer vlasnici prava i mnogo manje gledanih kanala naplaćuju slično ili više za distribuciju svojih programa”, kao i da “SBB svoje kanale prodaje po ceni od oko 2 evra, dok istovremeno RTS-ove kanale želi da plati po 33 puta nižoj ceni, iako su RTS-ovi kanali gledaniji od kanala SBB.”
Za Raskrikavanje kažu da je da je SBB svojim korisnicima u dijaspori ugasio kanale RTS-a zbog nemogućnosti “da ostvare enormni profit”, te su odlučili da za to optuži kompaniju Telekom Srbija. Dodaju da su programi RTS-a u dijaspori dostupni su preko ostalih operatora.
Na pitanje Raskrikavanja zašto je cena prodaje programa RTS u inostranstvu veća od cena za emitovanje kakve imaju svi javni servisi u Evropi, kako navodi United Grupa, iz Telekoma kažu da je reč je o zameni teza od strane United Grupe i da je ponuda od 1,2 evra data operatorima koji u dijaspori nude isključivo ex-Yu kanale i za to naplaćuju minimalno 15,9 evra od krajnjeg korisnika.
“Pitajte United Grupu koliki im je ukupan trošak za sve ex-Yu kanale, ne uključujući kanale koji su u njihovom vlasništvu. Prostom matematikom doći ćete do zaključka da se višestruko više naplaćuje od krajnjeg korisnika, nego što iznosi trošak za ex yu kanale. Pošto je RTS najgledaniji kanal u dijaspori smatramo da je cena komercijalna i opravdana. Telekom Srbija u ovom slučaju radi sa minimalnom cenom, kojom samo želi da pokrije troškove za kupovinu prava za distribuciju RTS-ovih kanala”, navode u pisanom odgovoru.
Na dodatno pitanje kako komentarišu da program RTS u nekoj zemlji vredi 20 centi, a u nekoj drugoj 1,2 evra, odovorili su da “različita tržišta definišu različite cene”.
Direktorka za odnose sa javnošću United Group-a Jovana Lukić na ovaj komentar za Raskrikavanje kaže da ta kompanija za 15,9 evra nudi preko 200 kanala, dok je cena RTS-a od 1,2 evra veća od svake u rangu međunarodnog tržišta za emitovanje javnih servisa u dijaspori.
Raskrikavanje nije dobilo komentar od generalnog direktora RTS Dragana Bujoševića, ali ni ugovor između Telekoma i RTS-a za distribuciju programa, koji nam nije dostavio ni državni operater Telekom do objavljivanja ovog teksta.
Na ovaj način praktično je preko javnog servisa nastavljena borba dva najveća kablovska operatera u Srbiji, Telekoma i SBB. Podsetimo, kako su čelnici državnog Telekoma ranije izjavljivali njihov cilj je da dosegnu milion korisnika što će kako tvrde postići i kupovinom brojnih kablovskih operatera po Srbiji.
Raskrikavanje je već pisalo o ovim, po pravilu netransparentnim kupoprodajama.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.