Ko je vlasnik medija u Srbiji, moglo bi da bude nagradno pitanje. Vlasništvo nad mnogim javnim glasilima u zemlji, nije javna stvar. BIRN i Reporteri bez granica upozoravaju da se medijsko tržište ogleda u dve reči: „netransparentnost i politizacija“, prenosi N1.
Alarmantno je i da medijskom pluralizmu preti koncentracija publike.
Prema istraživanju Reportera bez granica i Balkanske istraživačke mreže BIRN, 62,35 odsto publike koncentrisano je oko Radio-televizije Srbije, čije programe uz Radio-televiziju Vojvodine prati 23,17 odsto publike, kanale Pink medija grupe prati 16,44 odsto gradjana, Antena grupe u čijem sastavu su TV Prva i B92, prati 15,27 odsto i televiziju Hepi prati sedam odsto publike.
Sedam od 48 uzorkovanih medija ima netransparentnu vlasničku strukturu – upozoravaju istraživači Birna i Reporteri bez granica – dok dva vodeća štampana medija, Večernje novosti i Politika i dalje imaju nerešeno vlasništvo i efektivno pripadaju državi.
„Imamo na primer Politiku, imamo određenu rusku firmu, čiji je vlasnik određena osoba Aleksandar Trbović – čini mi se da se zove, međutim, kada pogledate čitav kontekst, šta se sve dešavalo, šta se pojavljivalo u medijima i slično, zapravo možete videti da iza tog privatnog dela 50 odsto vlasništva Politike stoji Miroslav Bogićević“, kaže Vladimir Kostić, član tima.
Baza je podeljena na TV, štampane medije, radio i onlajn. Sadrži podatke o vlasničkoj strukturi, povezanim kompanijama, godinu osnivanja i gde je medij registrovan. Iz baze je predstavljen primer TV N1, koja je registrovana u Luksemburgu.
„U slučaju N1, u vlasničkoj strukturi je KKR, ovde imamo i informacije ko je izvršni direktor televizije, članove menadžmenta, uključujući i uređivački kolegijum“, izjavila je Nafisa Hasanova, koordinatorka Reportera bez granica.
Novinarska pitanja o vlasništvu nad medijima upućena pomoćniku ministra kulture i informisanja ostala su bez konkretnih odgovora, uz objašnjenje da to ministarstvo nije jedino nadležno, već da je pitanja potrebno uputiti i Ministarstvu privrede.
Pomoćnik ministra je, bez dileme, najavio: izrada nove medijske strategije počeće tokom leta, navodi N1.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.