Srđan Bogosavljević je istakao da u Srbiji raste broj medija koji uspešno posluju, ali da je veliki broj onih koji godinama posluju sa gubicima ili su na nuli.
Domaću medijsku scenu okarakterisao je kao „katastrofalnu šumu“, navodeći da su u Srbiji trenutno registrovana 2.034 medija.
„U takvoj šumi veoma je teško napraviti održive medije. Uveren sam da bi manji broj igrača na tržištu zarađivao više“, ukazao je Bogosavljević.
Bogosavljević je naveo da je od 2000. godine u Srbiji pokrenuto više od 2.200 medija koji su uglavnom bili finansirani iz budžeta ili iz donacija, a nisu se orijentisali na tržišno poslovanje.
Naglasio je da će na održivost domaćih medija uticati demografski potencijal, ekonomski razvoj i sama medijska ponuda na tržištu.
Studija, kaže, pokazuje da mediji treba da vode računa o tome da prosečna starost stanovništva raste velikom brzinom, kao i da migracije stanovništva iz Srbije sužavaju tržište.
Istovremeno, ukazuje Bogosavljević, raste broj jednočlanih i dvočlanih domaćinstava čije su potrebe različite od potreba višečlanih porodica.
Kada je reč o budućnosti medija na domaćem tržištu pozitivnim i ohrabrujućim trendovima ocenio je rast prosečne plate i broja zaposlenih.
Direktor USAID projekta jačanja okruženja za održivost medija Evan Trač rekao je da je jedan od glavnih ciljeva medijskih merenja uticaj na regulativni okvir kako bi se stvorilo bolje poslovno okruženje za medije.
„Medijska merenja doprinose većoj transparentnosti na tržištu, a pomažu i kolektivnom shvatanju o tome koje su prednosti i nedostaci medija i na čemu treba raditi kako bi mediji bolje iskoristili prihodi od oglašavanja i gledanosti“, naveo je Trač.
Studija „Prava mera medija – Strukovna konferencija o medijskim merenjima“ realizovana je u saradnji Asocijacije medija, USAID-a i Color Media Communications, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.