Naglašavajući da „skoro godinu dana nema nikakve vlsničke i poslovne veze sa Radio difuznim preduzećem B92, kako se i dalje zove kompanija koja emituje O2 TV, Plej radio i B92.net veb sajt“, Matić je za Udruženje novinara Srbije (UNS) rekao kako on nema načina da utiče na odluku o promeni imena „jer je prilikom prve vlasničke transformacije pre više od deset godina, uslov novih akcionara bio da budu suvlasnici i imena.
Matić je podsetio da je svojevremeno bio protiv promene imena B92 TV u O2, ali je bio u manjini.
„Promena imena brenda, naročito toliko jakog i vrednog kao što je bio B92, izuzetno je velika operacija o kojoj je bilo neophodno dobro promisliti. Što je još gore, dato je ime koje je već postojalo i moglo se očekivati da će biti osporavanja prava na korišćenje tog imena“, ocenio je Matić.
Istakao je da je tada bila „očigledna želja da se poništi uticajni brend bezličnim imenom“, prenosi UNS.
„Ne mogu da protumačim motive i razloge za vraćanje imena B92. Posebno ako bi u pitanju bio pokušaj da se neka strana ili domaća javnost dovedu u zabludu simulacijom, da je u pitanju svetski poznata nezavisna medijska kuća“, ocenio je Veran Matić.
Vraćanje imena televizije Matić je uporedio sa Srbijom koja je dugo posle nestanka Jugoslavije tvrdila da Jugoslavija i dalje postoji u liku Srbije i Crne Gore, iako su svi znali da to jednostavno nije tačno, kao i da je moguće da će tako biti i sa B92, navodi UNS.
„Odluka isključivo poslovna“
Odluka da se televiziji O2 vrati raniji naziv B92 je „isključivo poslovna“, odgovoreno je u upravi Televiziije Prva na pitanje UNS-a koji su razlozi da O2 vrati naziv B92.
„Informativni program B92 ostaće po ugledu na O2 TV i činiće ga standardne kratke vesti“, odgovorila je Udruženju novinara Srbije PR menadžerka televizije Prva Slađana Paunović povodom najave da će se O2 TV ubuduće zvati, kao nekada, B92.
Paunović je u odgovoru Udruženju istakla kako „promena naziva nema veze s bilo kakvim spekulacijama ili
nagađanjima“.
„Apsolutno je pravo bilo kog komercijalnog emitera da odlučuje kako o programskim, tako i o produkcionim, grafičkim i tehničkim izmenama kao i o tome da li će i na koji način redizajnirati svoj vizuelni identitet“, navela je Paunović.
Mišljenja su, navodi Paunović, da je u „marketinškom smislu poželjno s vremena na vreme restartovati i osvežavati vizuelni i programski doživljaj televizije“, prenosi UNS.
„Proteklih 10 godina postavili smo najviše standarde, a promene su postale naš zaštitni znak i jednostavno se ne dovode u pitanje“, tvrdi Paunović, najavljujući da će prva promena biti u „vizuelnom identitetu“.
Paunović je najavila da će okosnicu televizije B92 činiti „bogat sportski, serijski i filmski sadržaj“ i da će pratiti „najatraktivnije utakmice domaćeg i svetskog sporta kao i poslednje, najveće holivudske filmske naslove.
Podsećajući da je televizija B92 u septembra 2017. godine promenila ime u O2, dok je portal B92 zadržao isti naziv.
TV Prvu i O2 je krajem 2018. godine, od grčke Antene, za 180 miliona evra kupio Srđan Milovanović, bivši vlasnik kablovskog operatera Kopernikus, koji je neposredno pre toga svoju kompaniju prodao Telekomu Srbija za skoro 200 miliona evra.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.