Sagovornik N1 ističe da je Telekom, pre nego što je izdvojio 600 miliona evra za Premijer ligu, otkupio i prava za francusku fudbalsku ligu, koju je, umesto dosadašnjih 600.000 evra po sezoni, platio čak 5,5 miliona, a realna tržišna cena, tvrdi Simeunović, niža je od milion evra.
„Svi iz sveta sportskih prava na ovu regiju gledaju sa cudom i nevericom. Ovakve cene su neodržive za bilo koju kompaniju koja posluje tržišno jer je to neisplativo ne samo za zemlje Balkana već i za države koje su znatno bogatije od nas, sa većim brojem stanovnika i višom cenom pretplate po korisniku. Ali, nažalost, to je moguće jer nasuprot sebe nemate zdravu konkurenciju već državni aparat koji koristi sve raspolozive resurse za uništavanje konkurencije. Mi smo već više puta ukazivali na taj presedan koji je dozvoljen samo u Srbiji i očekujemo da će se evropska tela za zaštitu konkurencije oglasiti o celom slučaju, a da će građani Srbije dobiti odgovor ko je, u njihovo ime, odobrio da se novac ovako rasipa“, naglašava Simeunović.
O akvizicijama Telekoma Srbija pisali su i novinari informativnog servisa Sport business media, koji se bavi pravima za prenose sportskih događaja na globalnom nivou, naglašavajući da je kompanija BeIN Media Group obezbedila „monstruozno“ povećanje za prava za prvu francusku fudbalsku ligu na Balkanu za naredne tri sezone, u okviru jednog od najlukrativnijih poslova za prava na prenos utakmica te lige u Evropi.
BeIN, medijski distributer za utakmice francuske lige na međunarodnom planu u periodu od šest sezona od 2018-2019 do 2023-24, dobiće oko 5,5 miliona evra po sezoni od Telekoma Srbija za prava na prvu francusku ligu za tri sezone, u periodu 2021-24, navodi se u tekstu.
Telekom izdašniji od Britanaca i Nemaca
Aranžman predstavlja povećanje od 800 odsto u odnosu na 600.000 evra godišnje u prethodnom ciklusu 2018-21, koliko je plaćao Telekom Srbija, u čijem je vlasništvu Arena sport. Taj ugovor daleko premašuje vrednost ostvarenu na drugim ključnim međunarodnim tržištima kao što su Brazil, latinska Amerika, Velika Britanija i Nemačka, tvrdi Sport business media, prenoseći saznanje da se konkurentska United grupa bezuspešno nadmetala sa Telekomom za pomenuta prava.
Da li je Mesi dovoljan razlog da se potroši toliko novca?
Iako je transfer Lea Mesija u Pari San Žermen letos povećao popularnost francuske lige širom sveta, tržišta nisu ubeđena da je njegovo igranje u tom takmičenju dovoljno da opravda ogromno povećanje koje je Telekom Srbija platio za prava za prenošenje tih utakmica na Balkanu, ističe se u tekstu.
„Mesi ne može da bude razlog da se potroši toliko novca za prava na prvu francusku ligu. To uglavnom ima veze sa agresivnom strategijom Telekoma Srbija prilikom podnošenja ponuda“, ocenjuje izvor Sport business media.
Autor teksta navodi da to nisu jedina prava čija je cena skočila na Balkanu, u situaciji intenzivne konkurencije između Telekoma Srbija i United grupe, koja poseduje sportski kanal Sport klub.
Ranije 2021. godine, nadmetanje pomenute dve kompanije dovelo je do jednog od najvećih povećanja vrednosti plaćenih medijskih prava u istoriji, kada je Telekom Srbija pristao da plati u proseku 100 miliona evra po sezoni za prava na englesku Premijer ligu od sezone 2022-23 do 2027-28. United grupa plaća oko 12 miliona evra po sezoni u aktuelnom trosezonskom ciklusu od 2019-20 do 2021-22, podseća Sport business media.
Povećanje od 400 odsto za italijansku Seriju A
U tekstu se navodi i da je kompanija Infront takođe obezbedila veliko povećanje za prava na utakmice italijanske Serije A na Balkanu, za koje je Telekom Srbija pristao da plati oko 25 miliona evra po sezoni od 2021-22 do 2023-24. To je povećanje od 400 odsto u odnosu na to koliko je Telekom Srbija plaćao u prethodnom trosezonskom ciklusu – pet miliona evra po sezoni.
LaLiga nije zabeležila toliko impresivno povećanje, jer njen aranžman sa Telekomom Srbija vredi oko 12,5 miliona evra po sezoni, što je povećanje od oko 40 odsto u odnosu na prethodni ciklus.
Prema pisanju Sport business media, mnogi na Balkanu kritikuju grozničavo trošenje Telekoma, među njima i United Media, jer smatraju da predstavlja ugrožavanje konkurencije.
Međutim, kako prenosi autor teksta, generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić izjavio je za lokalne medije da su kupovine sportskih prava od strane Telekoma motivisane isključivo poslovnim razlozima.
„Interesovanje za francusku ligu je eksplodiralo sa nedavnim dolaskom Lionela Mesija. Taj transfer je i na globalnom planu izazvao previranja, sa raznim interesentima za kupovinu Uber Eats prava za francusku ligu, preko BeIN Sports“, piše Sport business media.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.