Budućnost tradicionalnih medija, a posebno novnskih agencija bila je tema jednog od panela koji je, u okviru Međunarodno ekonomskog foruma u Sankt Peterburgu, organizovala ruska novinska agencija TASS, uz učešće direktora TASS-a Sergeja Mihajlova, Jana Filipsa iz AP-a, direktora britanske PA grupe Klajva Maršala, Đuzepea Čerbonea iz italijanske ANSA-e i Hirokija Sigitija iz urednika agencije Kjodo iz Japana.
Oni su predočili da su brz razvoj digitalne tehnologije, pojava društvenih mreža i novih medija stavili novinske agencije, kao osnovni izvor vesti za sve tradicionalne medije, pred ozbiljan izazov koji nameće preispitivanje uloge i modela rada novinskih agencija.
Menadžeri i uredncii vodećih svetskih agencija međutim smatraju da je odgovor na te izazove u suštinskim načelima na kojima su utemeljene novinske agencije, a to znači: dobar biznis, dobar menadžment, dobar brend.
Brend, inače, kako je istakao Čerbone, podrazumeva kredibilitet i poverenje klijenata, ili kako osnovne princpie i kvalitete agencijskog izveštavanja vidi Filips, biti prvi, biti relevantan i tačan.
To je „šifra“ koja, uvereni su učesnici panela, obezbeđuje budućnost novinskim agencijama uprkos činjenici da je naigled teško razabrati fake news od relevantnih i tačnih informacija i informacije u javnom interesu. Javnost, kako ocenjuje Filips, na kraju krajeva želi jasnu i transparentnu informaciju koja potiče od kredibilnog izvora i to imenovanog.
Surovi tržišni uslovi, sve manje novca od oglašavanja u medijima, a sve više na digitalnim platformama dovode, sudeći po onome što se čulo na ovom panelu, do propasti medija globalno, te se nameće potreba da se ponovo razmotri biznis model javno-privatnog partnerstva u medijima.
Na panelu su učestvovali vodeći ljudi brojnih svetskih agencija uključujući tursku Anadoliju, AP, Blumberg, EFE iz Španije, Prensa Latina, Rojters, kineske Sinhua, te direktorka Tanjuga Branka Đukić.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.