Britanska vlada završava konsultacije o BBC-u u nastojanju da revidira finansiranje, veličinu i svrhu ovog medijskog servisa
BBC ističe da im gledaoci veruju, da su dobri za kreativni biznis i ne koštaju mnogo.
BBC, koji ima niz servisa, uključujući i najgledaniji televizjski kanal i jedan od najposećenijih vebsajtova, snažno lobira protiv promena u poslovanju.
Medjutim u tome su mu protivnici privatni televizijski konkurenti, štampani mediji i drugi koji smatraju da je BBC previše glomazan, levičarski i da istiskuje komercijalnu konkurenciju, piše portal Politiko.
Vladin „zeleni papir“ koji je objavljen ovog leta, a kome je prethodio niz negativnih izveštaja iz štampe, nagoveštava se da bi ministri mogli da primoraju emitera da „suzi“ servis, na primer produkcijom manje popularnih zabavnih sadržaja i da se fokusira na programe koje ne prave komercijalni kanali.
U zvaničnom obrazloženju na 100 strana, BBC je izneo razloge protiv obuhvatnije reforme ukazavši da „pravi po nešto za svakoga i spaja zemlju, bavi se najrazličitijim temama od plesanja i kuvanja do klasične i pop muzike i sporta i pretvara ih u nacionalne dogadjaje.
„Taj aspekt univerzalnosti ne treba uzeti zdravo za gotovo,“ navodi se u obrazloženju.
Prema istraživanju koje je za BBC sproveo Kantar, 82 odsto britanskih domaćinstava kaže da ih BBC dobro, invormiše, obrazuje i zabavlja, navodi ta kompanija.
Oni koji kritikuju BBC, uključujući ministre u vladi, ukazuju da veliki izbor medija znači da je potreba za ovakvim servisom manja, dok BBC tvrdi još postoji potreba za konzistentnim, univerzalno dostupnim, besplatnim javnim emiterom koji okuplja ljude na velikim dogadjajima i prati stvari koje novi medijski akteri ne prate.
U BBC kažu da je njegov udeo na televizijskom tržištu prepolovljen. Sa oko pet milijardi funti godišnjih prihoda, on sada ima oko 20 odsto ukupnog britanskog televizijskog tržišta, u odnosu na 40 odsto pre dve decenije.
BT i Skaj imaju prihode od 18.3 miljarde funti i 11.3 milijardi funti godišnje, znatno više nego BBC.
BBC ukazuje da je godišnja pretplata korisnike košta 40 penija dnevno po domaćinstvu. Emiter uz to obezbedjuje više servisa, a pretplata je porasla manje nego drugi kućni troškovi.
Vlada će svoje predloge objaviti iduće godine.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.