Za razliku od prethodne dve izborne kampanje, televizije neće imati ograničenja u narednih mesec i po dana što se tiče prenošenja predizbornih skupova i mitinga političkih partija, odnosno onoga što se naziva „plaćeni termin“ u programu. Novi Pravilnik o obavezama emitera tokom kampanje, usvojen prošle godine, i Zakon o elektronskim medijima ne predviđaju posebno uređivanje plaćenih termina
Pred izbore 2012. godine Regulatorno telo za elektronske medije (REM), tadašnji RRA, usvojio je odluku da ograniči trajanje plaćenih termina partijama kako bi se izbeglo favorizovanje političkih stranaka koje imaju više novca i koje mogu da pokupuju sve termine. Tada je uvedeno pravilo da svaka izborna lista u okviru plaćenih termina može da dobije maksimalno pet minuta u toku jednog dana na jednoj komercijalnoj televiziji, kao i jedan prilog tokom kampanje u trajanju do 30 minuta. Da bi se zaštitili gledaoci, ograničeno je da ovi prilozi ne smeju ukupno prelaziti 90 minuta dnevno. Pritom, takvi programski blokovi nisu se smeli emitovati od šest do devet sati ujutru i u „prajm tajmu“ od 19 do 23 časa. Od ovih izbora ta pravila ponovo ne važe.
Jedino pravilo za plaćene termine u ovoj kampanji jeste da moraju biti jasno naznačeni i odvojeni od regularnog programa i da se ne smeju emitovati u toku i najmanje deset minuta pre ili nakon emitovanja dečije emisije, odnosno emisije namenjene maloletnicima. Predizborni program ne sme se emitovati ni 48 časova pre dana održavanja izbora, odnosno tokom izborne tišine. Emiteri su, prema propisima, dužni da emituju političke oglasne poruke svih zainteresovanih podnosilaca izbornih lista i kandidata pod jednakim programskim, tehničkim i finansijskim uslovima.
„Zabranjeno je prikriveno emitovati predizborni program u vidu informativnog ili druge vrste programa. Zabranjenojetokom predizborne kampanje emitovati igrane, dokumentarne, zabavne ili druge slične programske sadržaje u kojima se pojavljuje funkcionerili istaknuti predstavnik podnosioca izborne liste ili kandidat. Funkcioner ili istaknuti predstavnik podnosioca izborne liste ili kandidat ne sme se tokom predizborne kampanje pojaviti u programu pružaoca medijske usluge kao voditelj, spiker, reporter ili u drugom sličnom svojstvu, bezobzira na prirodu programskog sadržaja“, navodi se u pravilniku REM.
Izveštavanje o izbornoj kampanji tokom informativnih emisija o kampanji, takođe, mora biti jasno označeno i razdvojeno od ostalih vesti u emisiji.
Foto: N1
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.