„Vreme koje je Vučiću posvećeno na televiziji je kao da smo imali 36 dnevnika od po pola sata u kojima je glavni akter Aleksandar Vučić“, rekao je na predstavljanju istraživanja Radule Perović i dodao da je od ukupnog vremena u kojem je zastupljen, televizija Pink Vučiću posvetila više od 10 sati, što pokazuje da je koncepcija te televizije da promoviše Vučića i njegov rad ili ozloglašava njegove političke protivnike.
Istraživanje je sprovedeno od 13. avgusta do 14. novembra, a njime su obuhvaćene televizije Hepi, Pink, Prva, O2 (B92) i Radio-televizija Srbije, kao i N1, a posmatrano je 3.915 priloga u centralnim informativnim emisijama.
Perović je rekao da je od vremena u kojem je zastupljen, 17 sati 20 minuta i 26 sekundi bio pominjan u pozitivnom kontekstu i da u dnevnicima nema kritičkih opaski o njegovom radu.
Drugoplasirana po broju televizijskih sekundi je premijerka Ana Brnabić koja je ukupno bila na televiziji četiri sata 47 minuta i 33 sekunde, a zastupljeni su i ministar odbrane Aleksandar Vulin i ministar spoljnih poslova Ivica Dačić sa po nešto više od dva sata, dok ministra privrede Gorana Kneževića skoro da uopšte nema u medijima, kao ni ministra finansija Dušana Vujovića koji se pojavio tek kada je bilo reči o donošenju budžeta za 2018.
Istraživanje pokazuje da o Brnabić nije zabeležen nijedan negativni sekund.
Skupština Srbije je malo zastupljena u medijima u odnosu na izvršnu vlast, a opozicije skoro da nema.
Najzastupljeniji predstavnik opozicije bio je predsednik Pokreta slobodnih gradjana Saša Jankovć kojem je bilo posvećeno 45 minuta i 46 sekundi od kojih je u 66 odsto slučajeva pomenut u negativnom kontekstu, a pored njega bio je zastupljen predsednik pokreta Dveri sa oko pola sata, od kojih je 54,9 odsto bilo u negativno.
Kada je reč o zastupljenosti tema na prvom mestu su privreda i ekonomija o kojima se govori veoma pozitivno i o kojima predsednik i premijerka govore u oko 60 odsto svog vremena na televiziji, dok je na drugom, mestu spoljna politika o kojoj Vučić govori 15,7 odsto vremena, a Brnabić 11,6 odsto.
Od 3.915 pregledanih priloga, u 15 je zastupljena dijaloška forma, a analitičko-kritička forma zastupljena je samo na N1.
„Monološka logika je bila prisutna u prilozima koje smo mi analizirali“, rekao je Dražen Pavlica.
Birodi je od 20. do 30 novembra anketirao 914 ispitanika o njihovim navikama u informisanju. Tri četvrtine ljudi izjasnilo se kao apolitično, a istaživanje pokazuje da su televizijski dnevnici pet puta zastupljeniji kao način informisanja od dnevnih novina.
Ispitanici, 23 odsto, izrazili su spremnost da finansijski podrže medije, ali gradjanske medije, koji se bave lokalnim temama i koji bi im „polagali račune“. Oni su tražili edukativne emisije, kulturu i program namenjen deci.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.