Za razliku od ostalih niških medija, Južne vesti su u vreme predizborne kampanje ravnomerno i kritički izveštavale o opoziciji i vlasti, pokazuje istraživanje Media centra rađenog pod nadzorom misije OEBS u Srbiji.
Praćenjem sadržaja u niškim medijima od 1. do 13. marta, odnosno poslednje dve nedelje kampanje pred parlamentarne izbore 16. marta, trebalo je utvrditi koje političke partije su bile najzastupljenije na niškim televizijama, u dnevnim novinama i internet portalu.
Političku zastupljenost odlikuje dominacija subjekata iz vlasti, dok je opozicija marginalizovana,osim u Južnim vestima, gde je zastupljenost vlasti i opozicije ravnomernija nego u drugim lokalnim medijima – piše u zaključku rezultata ovog istraživanja.
Kako ono pokazuje, u informativnoj emisiji „Slike dana“ na televiziji „Belle Amie“ 87,63 odsto analiziranog materijala „zauzeli“ su pripadnici tada vladajuće koalicije u Nišu (SPS-PUPS-JS, SNS, DSS i URS), od čega je URS-u i koaliciji SPS-PUPS-JS bilo posvećeno po 24 odsto, a SNS-u 22 odsto vremena.
U „Telepresu“ na NTV, koalicioni partneri u vlasti „zauzeli“ su 83,29 odsto vremena, s tim što je sa 36 odsto zastupljenosti primetna dominacije Srpske napredne stranke.
Na „Južnim vestima“, kako je pokazalo istraživanje, uočljivo je prisustvo opozicije, pri čemu je najzastupljenija koalicija Demokratske i Nove stranke (26 odsto), posle čega sledi SNS sa 23 odsto zastupljenosti. Ovo navodi na zaključak istraživača da su „opozicione i vladajuće partije prilično ravnomerno zastupljene“.
U „Narodnim novinama“, jedinom dnevnom listu na jugu Srbije, vladajuća koalicija u Nišu zauzima dominantno mesto sa 95,2 odsto prostora, dok se politički subjekti koji predstavljaju opoziciju samo nabrajaju. Opozicije, piše u izveštaju, „nema ni u beleženju predizbornih aktivnosti“.
Istraživanje pokazuje i da u svim medijima „nedostaje tematske raznovrsnosti“, odnosno da su komunalne teme zastupljene samo u najavama i da se gotovo nigde ne vidi izvođenje radova.
„Južne vesti“ jedini medij koji kritikuje
Predmet istraživanja bio je i u kakav se vrednosni kontekst u vreme predizborne kampanje stavljaju subjekti o kojima se izveštava, odnosno članovi partija, vlast, gradonačelnici, eksperti…
Kada je reč o vrednosnom kontekstu u koji su stavljeni subjekti u niškim medijima, on je na TV „Belle Amie“ u 59 odsto slučajeva neutralan, u 23 odsto negativan, a u 18 odsto pozitivan.
Na Niškoj televiziji je u pozitivan kontekst stavljeno čak 71 odsto subjekata, u neutralan 24 odsto, a u negativan – samo u 5 odsto.
Pozitivan kontekst odminira i u „Narodnim novinama“ i u njemu se izveštava o 62 odsto subjekata, zatim neutralan (28 odsto) i negativan (10 odsto).
Osim u Južnim vestima, kritički ton je odsutan – piše u ovom izveštaju.
Na „Južnim vestima“ je u neutralan vrednosti kontekst stavljena polovina svih subjekata, u negativan 39 odsto, a u pozitivan 11 odsto.
U zaključku istraživanja „Južne vesti“ su opisane kao „privatni onlajn medij“ koji je „u većini slučajeva kritički nastrojen i dotiče se tema koje ostali mediji ne beleže. Primetan je i manji broj tekstova u odnosu na ostale lokalne medije u kojima se promovišu političke partije“.
Prethodno istraživanje Media centra pokazalo je da su „Južne vesti“ neutralne i objektivne.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.