Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka ličnosti Rodoljub Šabić učestvovao je u polemici u emisiji „Da, možda, ne“ na RTS-u sa novinarom „Politike“ Miroslavom Lazanskim u vezi sa podacima o broju letova Vojske Srbije. Ko je „pobedio“ u žustroj debati – prosudite sami.
Lazanski je rekao da je Šabić od Ministarstva odbrane tražio izveštaj o podacima koliko je koštao remont „migova 29“.
– Oni su vam to dali – rekao je Lazanski.
– Nisu dali. Tražio je vaš kolega iz „Bete“. Oni su se žalili, a ja sam tažio po žalbi – odgovorio je Šabić.
– Ali, oni su vam dali otprilike koliko je to koštalo – rekao je Lazanski.
– Nisu dali ništa Beti. Odbili su da im daju bilo šta. Beta se meni onda žalila i ja sam im naložio da daju – odgovorio je Šabić.
– A zašto se tražilo koliko ima pilota, broj sati i naleta po tipu aviona? – bio je uporan Lazanski.
„Intervju je dat jednom vrlo uglednom novinaru, koga ja izuzetno cenim kada je ova tema u pitanju.“
– Zato što novinar, Lazanski, ima pravo to da traži po zakonu – glasio je odgovor poverenika za informacije.
– Ne može to! Hajde mi recite koji je to javni interes vas da u ime njih to tražite – rekao je Lazanski.
– Evo, sad ću da vam objasnim – rekao je Šabić i „uhvatio“ se za unutrašnji džep sakoa. Neko je zatražio izveštaj o ceni remonta aviona od pre osam godina, pošto je taj izveštaj tretiran u javnosti kao kontroverzan. Traženi su sati i naleti tokom remonta tokom dežurstva…
– I to će agencija Beta da meri – kroz smeh se zapitao Lazanski.
– Neće da meri, hoće da zna. Ministarstvo je to odbilo i reklo da je to tajna.
– Naravno! U svakoj državi je to tajna – rekao je Lazanski.
– Gospodine Lazanski, morate znati: Jednom odata tajna više nije tajna- glasio je odgovor Šabića.
– Kad je to odato? – začudio je novinar.
Šabić tada i džepa vadi intervju komandanta vazduhoplovstva.
– Intervju je dat jednom vrlo uglednom novinaru, koga ja izuzetno cenim kada je ova tema u pitanju, Miroslavu Lazanskom – rekao je Šabić.
– On nije rekao koliko mi imamo pilota po tipu aviona – odgovorio je Lazanski.
– Evo šta kaže: trenutno imamo 380 pilota, imamo potrebu za 10 novih pilota godišnje, toliko i toliko sati naleta te godine…
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.