Gotovo 80 medija trebalo bi da bude privatitovano do 1. jula. Agencija za privatizaciju do sada nije nije objavila javni poziv ni za jedan medij
Prema izmenama Zakona o privatizaciji, vlasnici moraju da prave novu procenu vrednosti kapitala, pa se čini da su male šanse da sve ovo, uz ostale procedure, bude završeno do kraja meseca.
Za manje od dvadeset dana ističe rok do kada, prema zakonu, svi mediji u Srbiji koji su u javnom vlasništvu moraju biti privatizovani. 19. juna mediji bi trebalo da dostave celokupu dokumentaciju posle čega će uslediti javni poziv za prodaju kapitala.
Pošto javni poziv mora da traje 30 dan Udruženje novinara Srbije ocenilo je ovaj rok za izlaženje država iz medija već probijen, a ovakav zahtev kontradiktoran.
“Mi smo u prilično nejasnoj situaciji, zakon o javnom informisanju propisuje da privatizacija mora biti završena do 1. jula. a s druge strane izmenjen je zakon o privatizaciji koji obavezuje medije da urade novu procene kapitala u roku od mesec dana. Kad se uzme taj rok i današnji datum mi vidimo da privatizacija nece biti do 1. jula ako se poštuje zakon o privatizaciji“, Nino Brajović, UNS.
“Mi smo u prilično nejasnoj situaciji, zakon o javnom informisanju propisuje da privatizacija mora biti završena do 1. jula. a s druge strane izmenjen je zakon o privatizaciji koji obavezuje medije da urade novu procene kapitala u roku od mesec dana. Kad se uzme taj rok i današnji datum mi vidimo da privatizacija nece biti do 1. jula ako se poštuje zakon o privatizaciji“, rekao je Nino Brajović iz UNS-a.
Tržišnu cenu medija neće određivati vrednost kapitala, nego činjenica da na medijskom tržištu neće biti novca. Primer za ovakav slučaj je beogradski javni servis Studio B. Vrednost ove medijske kuce procenjena je na 45.657.371 dinara odnosno 377 000 evra, sto je dva puta manje od iznosa koji je ove godine izdvojen iz budžeta. Ipak, direktorka televizije smatra da je ovo realna cena
“Mislim da to uopšte nije mala cena s obzirom da mi nemamo svoje prostorije, da imamo puno zaposlenih i zastarelu opremu. Sad zavisi kako gledate, naravno da brend nema cenu i nadam se da ce ovo ostati gradska kuca beogradana, ali sto se tuice same cene mi ne znamo kako ce dalhje, sledi aukcija posle javnog poziva“ navela je direktorka studija B Ivana Vučićević.
Posledice privatizacije po medijsko stanje u Srbiji mogu biti različite, može uticati na sređivanje medijske slike koja je prilično haotična, ali može doći i do gašenja do otpuštanja velikog broja novinara
“Veliki problem u našem medijskom sistemu je to što su mediji koji su bili u državnom vlasništvu bili u jednom trenutku socijalna kategorija. u medijima koji se trenutno privatizuju postoji veliki broj tehnološkog viška. to je ono sa čim će se budući vlasnici suočavati“, izjavio je Vukašin Obradović iz NUNS-a.
Iako do prvog jula ima manje od mesec dana Agencija za privatizaciju još uvek nije objavila niti jedan javni poziv za prodaju gotovo 80 medija. Iz ministarstva kulture nadaju se da privatizacija ovoga puta neće biti minirana kao što je to učinjeno 2007. godine. Ipak, uprkos fiksnom roku koji je prvobitno ustanovljen, nezvanično saznajemo da bi proces prevatizacije mogao da se produži još za šest meseci.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.