Državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Saša Mirković rekao je danas da će podzakonskim aktima, koji će biti usvojeni u narednih 90 dana, biti ispravljene primedbe koje su na račun medija iznete u izveštaju Evropske komisije o napretku Srbije na putu ka EU.
– Radi se o Pravilniku o sufinansiranju projekata od javnog značaja, Pravilniku o akreditovanju novinara domaćih i stranih koji informišu sa teritorije Srbije i Pravilnik o upisu u registar medija – objasnio je Mirković u Novom Sadu na okruglom stolu posvećenom finansiranju i privatizaciji medija.
On je dodao da je Ministarstvo kulture i informisanja učinilo sve da bi mediji imali bolju startnu poziciju pred proces privatizacije.
U tome se, kako je dodao, i uspelo, jer je obaveza da se, posle privatizacije, osnovna delatnost zadrži najmanje pet godina, dok je za ostale privredne subjekte u privatizaciji taj rok dve godine.
Druga povoljnost koja se tiče medija jeste to što je doneta odluka da se, po rečima Mirkovića, u višenacionalnim sredinama zadrži uredjivačka politika medija kakva je bila godinu dana pre privatizacije.
– Treća povoljnost koju mediji imaju u odnosu na druge privredne subjekte u procesu privatizacije je ta da se, ukoliko se ne pojave zainteresovani kupci, zaposlenima ukoliko to žele, besplatno ustupaju akcije tog medija – rekao je Mirković.
Predstavnica Agencije BIN Tanja Matić rekla je da je ta agencija napravila istraživanje o konkursnom finansiranju medija i to na uzorku od 179 medija, od čega 65 finansira Ministarstvo, 78 Pokrajinski sekretarijat za informisanje, a ostale lokalne zajednice.
– Javni konkursi su najbolji način za finansiranje projekata u medijima, ali u teoriji, dok je praksa potpuno drugačija. Primera radi u Nišu, Zaječaru i Novoj Varoši utvrdili smo da su ti konkursi napravljeni tako da se već unapred znalo kome će sredstva ići – istakla je Matić.
Ona je dodala da konkursi u praksi ne predstavljaju finansiranje projekata, već finansijsku injekciju za medije, a nijedna služba ne proverava na koji način su utrošena ta sredstva i kakav je kvalitet programa.
Predstavnica Agencije za privatizaciju Branka Krklješ objasnila je postupak pokretanja privatizacije medija i ulogu agencije u tom postupku.
Ona je kazala da je za privatizaciju potrebno da je neko inicira, a to je u ovom slučaju ili Republika ili Pokrajina ili lokalna samouprava u zavisnosti o kom mediju se radi – nacionalnom, pokrajinskom ili lokalnom.
Po njenim rečima, rokovi za privatizaciju su izuzetno precizni, pa je tako 15. avgusta pokrenut postupak privatizacije sedamdesetak medija, a za još dodatnih desetak medija taj postupak pokrenut je 3. oktobra.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.