Članica Saveta za borbu protiv korupcije Miroslava Milenović ocenila je da se novi Izveštaju o medijima koje je pripremilo ovo savetodavno telo Republičke vlade bitno ne razlikuje od prethodnog iz 2011. godine, te da nije bilo pomaka u pogledu obezbeđivanja transparentnosti u finansiranju medija niti u pogledu političkih i uticaja marketinških agencija na rad medija
U emisiji „Jedan na jedan“ Radio televizije Vojvodine ona je izrazila uverenje da ovaj izveštaj „ipak neće biti ignorisan kao prethodni, ili kao svi dosadašnji izveštaji Saveta o drugim oblastima“.
Miroslava Milenović je kazala da je Izveštaj o stanju u medijima u Srbiji prošle nedelje prosleđen Vladi, a da će javnosti biti dostupan od petka
„Mi smo se bavili činjenicama. Analizirano je 50 medija. U aprilu smo počeli da sakupljamo dokumentaciju. Poslali smo zahteve i na adrese 27 državnih institucija i dobili odgovore. Samo u nekoliko slučajeva morali smo da angažujemo poverenika Rodoljuba Šabića. Imali smo, dakle, odličnu saradnju sa državni institucijama u tom pogledu“, navela je ona.
„Ni mehanizmi uticaja na medije se nisu promenili. Tako da se ni u tom pogledu Izveštaj bitno ne razlikuje od onog iz 2011. godine“
Prema njenim rečima, međutim, netransparentnost finansiranja medija i dalje je suštinski problem, iako je u međuvremenu donet set medijskih zakona, a jer je, kako je ocenila, verovatno potrebno neko vreme da bi se oni implementirali.
„U pogledu finansiranja, u Izveštaju govorimo o različitim aspektima finansiranja, što direktnog, što indirektnog, ali i o otpisivanju različitih dugova, odnosno o tome kako država putem finansiranja utiče na medije“, ukazala je ona.
Prema njenim rečima, zbog toga je praktično nemoguće i izračunati koliko se novca sliva na medijskom tržištu.
„Ni mehanizmi uticaja na medije se nisu promenili. Tako da se ni u tom pogledu Izveštaj bitno ne razlikuje od onog iz 2011. godine“, navela je.
Dodala je da je aktuelna vladajuća stranka SNS 2011. godine, kad je bila u opoziciji, najviše citirala tadašnji izveštaj Saveta, te izrazila očekivanje da će to činiti i sad.
„Nadam se da će to činiti i sada i da će citirati i novi Izveštaj o medijima. Jer, ovo nije izveštaj o tome kako vladajuća stranka postupa sa medijima već o stanju u medijima. Naime, i na lokalnom i na pokrajinskom nivou, gde SNS nije na vlasti, imamo istu situaciju. Sve vlasti se isto ponašaju prema medijima“, kazala je Mirosalava Milenović.
U Izveštaju se, prema njenim rečima, navode i pojave cenzure i autocenzure, kroz analize tih pojava i preporuke Vladi.
Kad je reč o uticaju marketinških agencija na medije, ona je ocenila da je taj uticaj ostao isti i da je u tom pogledu bilo „samo malo prekomponovanja“.
Ona je istakla da je dobro što je strategija za borbu protiv korupcije prioritet aktuelne Vlade, ali da se u odnosu na stanje u medijima ne može govoriti da je bilo rezultata u tom pogledu. Takođe, kako je dodala, još uvek nisu rešene ni slučajevi 24 sporne privatizacije.
Prema njenim rečima, sve dosadašnje vlade su imale ignorantski stav prema Savetu, što je ocenila kao veliku štetu za društvo.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.