Lokalne medije u Srbiji, tokom privatizacije najviše su kupovali mesni moćnici, a njihova kasnija sudbina vrlo često nije bila blistava. Ipak u Beogradu je pokrenuta neobična incijitiva za kupovinu Studija B. Grupa Beograđana osnovala je Zadrugu za javno informisanje PlanB, a namera je da na licitaciji kupe ovu gradsku televiziju
Grupa građana pozvala je Beograđane da ulože po 1.000 dinara za osnivački kapital zadrugara.
Građani okupljeni oko „Plana B“ žele da spreče da se privatizacijom izgubi, kako kažu, njegova uloga beogradskog medijskog servisa.
“Samo ga treba sačuvati što je moguće jače za domaću bazu. Znači naše ljude. Jer inače i ako to ode, teško da će to biti Studio B“, naveo je Miodrag Savićević, bivši direktor Geneksa.
Iako je ovakva zadruga po prvi put osnovana u našoj zemlji, osnivači kažu da su se ugledali na najbolje modele u Evropi.
“Svako ko bi se pričlanio ovoj zaduzi, koja je i zvanično Zadruga za javno informisanje, svako bi imao ravnopravno učešće, svaki član ima jedan glas i od današnjeg dana, pa na dalje, kako se stvar bude razvijala, svi ljudi koji budu članovi moći će da učestvuju u upravljanju i da praktično daju neku budućnost ovom radiu i tv-u“, izjavio je Aleksandar Aćimović, jedan od osnovača Zadruga za javno informisanje “Plan B“.
Zvonko Pantić, jedan od osnivača Studia B, podsetio je da su deoničari u sudskom sporu sa osnivačem i da nije baš najjasnije kako je Agencija za privatizaciju zakazala nadmetanje, dok je spor i dalje u toku. Ipak, on je podržao ovu akciju građana.
“I zato bih iskoristio ovu priliku da animiram i zamolim Beograđane, ako osećaju da je Studio B njihov, pogotovo onaj nekadašnji Studio B, devetomartovski Studio B, pa onda petooktobarski, ako smatraju da je taj Studio B njima nešto pomogao i značio, neka dignu svoj glas i neka izvrše neku vrstu pritiska na gradsko rukovodstvo, da se ipak stane sa tom privatizacijom dok se sve ne raščisti šta je čije“, izjavio je Pantić.
Agencija za privatizaciju objavila je javni poziv za privatizaciju Studija B, po početnoj ceni od 528.626 evra, na koliko je procenjena vrednost kapitala. Ovo je prvi javni poziv za prodaju jednog od 83 državna medija, čiji je rok za privatizaciju 31. oktobar 2015. godine.
Gde se moze uplatiti