Zabrinjavajuće je da je budućnost srpske novinske agencije Tanjug dovedena u pitanje posle, kako se čini, drugog propalog pokušaja privatizovanja agencije. Upravni odbor Evropskog saveza novinskih agencija (EANA) poziva Vladu Srbije da izvrši promene koje bi obezbedile da agencija nastavi sa svojom misijom pružanja objektivnih novinskih izveštaja srpskim i međunarodnim medijima
Dalje poslovanje Tanjuga kao medijske kuće koja nudi nepristrasne servis vesti je suštinski važno i za medijski pluralizam u Srbiji i za informisanje evropske medijske zajednice o Srbiji. U ovim teškim vremenima kada smo svedoci dramatičnog razvoja događaja na međunarodnom planu, uključujući migracije koje pogađaju čitavu Evropu, važno je da se osigura da Tanjugov brend, pouzdan i poštovan u međunarodnim krugovima, ostane oslonac građanima kako bi bili dobro informisani. Tanjug je dobro poznat brend u oblasti agencijskog novinarstva i on je već decenijama član međunarodne zajednice novinskih agencija.
Tanjug je bio jedan od osnivača Evropskog saveza novinskih agencija, kada je 1956. zvestan broj evropskih novinskih agencija odlučio da osnuje organizaciju novinskih agencija u cilju saradnje, razmene iskustava itd. Sa sadašnjim rukovodstvom na čel , Tanjug je revitalizovan i u finansijskom i u uredničkom smislu. Ovaj pozitivni razvoj doveo je do toga da je pre par godina direktorka Branka Đukić dobila Nagradu EANA za izuzetan kvalitet novinske agencije.
Za pouzdanost jedne novinske agencije, kako unutar zemlje, tako i za njene međunarodne partnere, suštinski je važno da njena vlasnička struktura, koja god da se izabere, bude jasna i transparentna, i da postavlja objavljivanje istinitih i nepristrasnih vesti kao prevashodnicilj uređivačke politike. U sastavu EANA su agencije različite vlasničke strukture, i privatne i javne.
EANA predstavlja evropske novinske agencije u kontaktima sa Evropskom komisijom itd. kako bi osigurala ekonomske i pravne uslove za novinske agencije da posluju u skladu sa princ ipima slobode štampe i nepristrasnih vesti. Cenimo ambiciju Vlade Srbije da modernizuje pravila po kojima Tanjug posluje, ali je važno da nedostatak interesovanja za privatizaciju agencije u postojećim zakonskim okvirima ne bude pretnja po misiju agencije.Stoga, Upravni odbor poziva Vladu da izvrši promene koje su potrebne da bi se osigurala misija agencije, kako god da se reši pitanje vlasničke strukture. Polazeći od toga da je Vlada Srbije otvorena za razgovor o tome kako da se osigura Tanjugova budućn ost kao nepristrasnog i poštovanog izvora vesti, Upravni odbor EANA cenio bi priliku za sastanak sa predstavnicima Vlade, na kome bi se razgovaralo o medijskom pluralizmu, vlasničkim strukturama i budućnosti Tanjuga. Nadamo se što skorijem odgovoru kada bi moglo da dođe do sastanka u Vladi Srbije tim povodom.
12. oktobar 2015.
Klajv Maršal, direktor grupacije PA, London, i predsednik EANA
Branka Gabriela Valentic, direktor agencije HINA, Zagreb, i član odbora EANA
Jonas Erikson, direktor agencije TT, Stokholm, član odbora EANA
Aleksandru Điboi, direktor agencije Ađerpres, Bukurešt, član odbora EANA
Erik Nilen, Stokholm, generalni sekretar EANA
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.