Poštovani gospodine Kyriakou,
Mi, potpisnici ove peticije, tražimo od Vas da medijskoj kući B92 promenite ime i time nam sačuvate uspomenu na sve ono što su mnogi od nas uložili kako bi B92 postao jedan od vodećih informativnih brendova u Srbiji i regionu.
Vi verovatno ne znate, ali kad je 15.5.1989. Radio B92 počeo svoje emitovanje, prve reči koje su se čule bile su – „Vreme je za pravdu, vreme je za istinu”. Upravo to je bila i osnovna ideja koja nas je vodila tokom našeg rada u B92.
Ova kuća,koja postoji već više od dve decenije i koja je bila INSTITUCIJA na medijskoj sceni Srbije, izgradjena je na temeljima smelosti, inovativnosti i borbi za napredak društva, kroz nezavisno i odgovorno novinarstvo, koje je bilo simbol borbe protiv totalitarnog režima devedesetih, promena dvehiljaditih i kritičkog duha na počecima demokratizacije Srbije.
B92 nikada nije mogao da se nosi po gledanosti sa javnim servisom ili komercijalnim tv stanicama koje su uvek bile pod kontrolom države. Gledanost nije ni bila komparativna prednost.
Vi verovatno ne znate, ali kad je 15.5.1989. Radio B92 počeo svoje emitovanje, prve reči koje su se čule bile su – „Vreme je za pravdu, vreme je za istinu”. Upravo to je bila i osnovna ideja koja nas je vodila tokom našeg rada u B92.
Kad se izgovaralo- „B92”, to je značilo: profesionalizam, pravovremenost, pouzdanost informacije, pravednost u pristupu, poverenje gledalaca, a samim tim i uticaj.
Kad ste preuzeli kontrolu nad B92 , Vaš primarni cilj je bio podizanje rejtinga, ostvarivanje boljeg tržišnog udela i povraćaj investicije. Ljudi, koji su činili ovu kuću prepoznatljivom, polako su odlazili, a neki novi- dolazili. Tradiciju, na žalost, nisu očuvali, već su na svaki način gledali da je izbrišu. Informativni sadržaji B92, koji su bili suština B92 brenda, promenjeni su do neprepoznatljivosti. Pouzdanost je pretvorena u poslušnost. Prkos u autocenzuru.
S obzirom da između kompanije koju ste kupili i kompanije kojom danas upravljate, u pogledu koncepta, vrednosti koje promovišete i pristupa pravcima njenog razvoja apsolutno ne postoji dodirna tačka, mi – osnivači, bivši radnici, gledaoci i slušaoci B92 – tražimo od Vas promenu naziva ove medijske kompanije. To bi obezbedilo očuvanje digniteta imena B92, kao i očuvanja istorijske uloge koju je imao.
Sigurni smo da to ne bi prouzrokovalo bilo kakvu komercijalnu štetu Vama vlasnicima, kojima je profit jedini motiv i razlog investiranja.
Ne bi to bio problem ni sadašnjim gledaocima i slušaocima, budući da prepoznatljive vrednosti izvornog brand-a B92 danas ne postoje.
Novo ime Vaše komercijalne medijske kuće oslobodilo bi je upravo bremena atributa koji se vezuju za neku drugu stanicu, neko drugo vreme, druge ljude, sa nekim drugim ciljevima, vrednostima i motivima.
Danas, kada se košarka ponovo vraća u Srbiju, vreme je da dres sa imenom B92 bude okačen u „Hall of fame”. Da nas sve podseća na ono što smo imali, a dozvolili da izgubimo.
Srdačno
Dušan Mašić, novinar
Igor Avžner, stručnjak za medije
Slaviša Lekić, novinar
Dušan Nedeljković, pisac
Nenad Zafirović, novinar
Sanda Savić, novinar
Olivera Zekić, novinar
Nebojša Ristić, novinar
Maja M Marinković, kreativac
Kristina Kovač, kompozitor
Dušan Gojkov, pisac
Velimir Ćurgus, novinar i pisac
Tanja Simić Berclaz, dramaturg
Nevena Radovanović, psiholog
Tamara Spaić, novinar
Katarina Gojković, inženjer telekomunikacija
Danica Ilić, novinar
Milan Begić, internet preduzetnik
Petar Ilić, legenda
Gorica Nešović, radio voditelj
Slobodan Topović, novinar
Bojana Lekić, novinar
Nataša Šimović, novinar
Igor Brakus, radio voditelj
Goran Basarić, fotograf
Srdjan Miletić, glumac
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.