U prošloj godini u dnevnim novinama u Srbiji novinarski kodeks prekršen je u skoro 3.500 tekstova, i to najčešće u listovima Informer i Blic, izjavila je danas generalna sekretarka Saveta za štampu Gordana Novaković na javnoj tribini „Partnerstvo za unapređenje medijskog integriteta“ u Kragujevcu
Predstavljajući rezultate monitoringa o poštovanju etičkih standarda u osam dnevnih novina u periodu od aprila do kraja decembra 2015. godine, Novakovićeva je kazala da je novinarski kodeks u tom periodu prekršen u deset tekstova dnevno u proseku, kao i da su u svakom od tih tekstova registrovana dva ili tri prekšaja.
„Pojedinačno gledano, najčešće se kršila pretpostavka nevinosti, ali smo primetili i da je Savet za štampu najmanje žalbi imao tim povodom“, kazala je Novakovićeva, dodavši da je Savet primio ukupno 110 žalbi građana na kršenje etičkih standarda u dnevnim listovima.
Najviše prekršaja etičkih standarda, 1.025, zabeleženo je u listu Informer, sledi Blic sa duplo manje prekršaja, dok je na dnu liste Danas sa 32 registrovana slučaja kršenja novinarskog kodeksa.
Gordana Novaković ocenila je da je ovogodišnji trend „još gori“ od prošlogodišnjeg, jer je samo tokom aprila 2016. godine zabeleženo 617 prekršaja etičkih standarda u štampanim medijima.
„Etički kodeks je najviše i najbrutalnije kršen u više od 100 tekstova koji se bave ubistvom pevačice Jelene Marjanović i u njima pre svega nisu ispoštovani pretpostavka nevinosti i privatnost porodice“, kazala je Novakovićeva, ocenivši da su se na tom primeru spojili „loša praksa crne hronike i estrade“.
Na tribini u Kragujevcu predstavljen je i slučaj izveštavanja pojedinih štampanih medija o obaveznoj vakcinaciji dece u Srbiji, uz ocenu da su u njima dominiraju poluinformacije, neproverene informacije i nagađanja koja uznemiravaju javnost i zbunjuju roditelje.
Predstavnik Centra za transformaciju medija Miloš Stojković ocenio je da su građani, kao konzumenti medijskog sadržaja u kome se krši etički kodeks, „sluđeni“ kao i da je uloga regulatornih tela nedovoljna.
On je dodao da je u cilju stvaranja boljih i kvalitetnijih medijskih sadržaja potrebno veće učešće građana, kako kroz institucije tako i kroz građanski aktivizam.
Tribinu „Partnerstvo za unapređenje medijskog integriteta“ organizovala je Misija OEBS-a u Srbiji u okviru projekta „BetterMedia Srbija“.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.