Ministar kulture i informisanja Srbije Ivan Tasovac apelovao je danas na komercijalne medije da imaju viši stepen društvene odgovornosti prema javnom interesu u medijskim sadržajima koje proizvode i da vode računa da to gledaju i deca
„U potpunosti svestan obaveza koji vlasnici komercijalnih medija imaju prema profitu, apelujem na uvođenje jednog višeg društvenog stepena odgovornosti. Apelujem, ne samo ka ministar, nego i kao roditelj. Mislite o deci i o tome kakve kulturne i ljudske vrednosti upoznaju kroz vaše medijske sadržaje. Mislite o deci – i svojoj sopstvenoj, koju ste možda zaštitili od sadržaja koje sami kreirate, ali i o tuđoj, koja možda nemaju tu privilegiju”, rekao je Tasovac otvarajući u Beogradu regionalnu konferencija o trendovima i medijima „Digital 2015”.
On je istakao da osećaj odgovornosti mora postati tačka konsenzusa države, svih aktera medijske scene i regulatornih i samoregulatornih tela.
„Svi mi zajedno – glavni i odgovorni urednici, vlasnici njihovih medija, veliki oglašivači, Regulatorno telo za elektronske medije, Savet za štampu i Ministarstvo kulture i informisanja, imamo dužnost da striktno i bez izuzetka poštujemo i medijske zakone i profesionalne novinarske kodekse, kako bi svi građani, bez osećaja stida, mogli da se kroz medije informišu, obrazuju, i zašto da ne – zabavljaju”, rekao je srpski ministar kulture i informisanja.
Tasovac je rekao da povremeno ima osećaj da živimo u doba digitalne anarhije, kada situacija nije mnogo bolja ni u tradicionalnim medijima, što, kako je ocenio, za posledicu ima upadljiv gubitak poverenja javnosti u medijske sadržaje.
„Promene oko nas su toliko brze da ih teško prati i naše saznanje, a kamoli zakonska regulativa. Svakodnevno se suočavamo s novim izazovima, koji postaju jako često poligon za govor mržnje ili širenje dezinformacija, umesto da internet i nove tehnologije budu generator dostupnog znanja”, rekao je ministar.
Kako je najavljeno, na današnjem skupu u hotelu „Metropol” u Beogradu telekomunikacioni, medijski i marketinški lideri iz regiona će razgovarati o najvećim izazovima s kojima se u tim oblastima suočava tržište regiona.
Robert Čoban, direktor Kolor pres grupe koja je organizator „Digitala 2015”, istakao je da će na tom skupu biti reči o zaštiti autorski prava, o oglašavanju i marketingu u digitalnom dobu, o medijskoj sceni regiona, o tome kako izgledaju međunarodni odnosi u eri društvenih mreža, kao i o korišćenju modernih tehnologija u aktuelnom izbegličkom problemu.
„Konferencija je koncipirana da pokrije i tehnološke aspekte, kao i suštinske, i sociološke i pravne aspekte”, rekao je Čoban.
Foto: Medija centar Beograd
Ako je sve što možete da uradite – apelovanje, onda teško nama! Tzv. komercijalne televizije će, naravno, odmah uslišiti ovaj apel i prestati da emituju one horor rijalitie. I, naravno odreći će se dobre zarade! Ha, ha,ha!